نقدینگی به سوی بورس سرازیر می شود

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 18957|10:33 - 1392/03/15
نسخه چاپی
هزارماسوله:با توجه به اینكه هم اكنون در فصل مجامع هستیم و اكثر شركت‌ها تقسیم سود را پیش رو دارند شفاف سازی و ارائه به موقع اطلاعات، می تواند در بلندمدت تأثیر خود را بر بازار سرمایه اعمال کند.
 یك كارشناس بازار سرمایه گفت: نقدینگی در حال سرازیر شدن به سوی بورس است.
 
محمد شكوری، یك كارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه در میان بازارهای موازی، بازار مسکن در حالت رکود به سر می برد اظهار داشت: به نظر می رسد رشد آرام و متعادل قیمت ها به صورتی نامحسوس در این بخش از اقتصاد کشور اتفاق بیفتد و تا یكسال آینده پتانسیل ركود ادامه داشته باشد و جذابیتی برای سرمایه گذاران نداشته باشد.
 
وی افزود: پس از اعلام برنامه جدید آمریکا برای تحریم هشت شرکت پتروشیمی ایرانی و افت قیمت سهام در بورس، دوباره بازار تلاش کرد بی تأثیری این تحریم ها بر وضعیت شرکت ها و نیز روند معاملاتی بازار سرمایه را نشان دهد.
 
شكوری گفت: هر چند فعالین بازار سرمایه در زمان انتخاب صلاحیت كاندیداهای ریاست جمهوری كمی تامل كردند و معاملات در بورس كم حجم شد اما در حال حاضر و با توجه به نزدیك بودن دیدگاه 8 كاندیدای ریاست جمهوری در خصوص مسائل اقتصادی (مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی) به نظر می رسد بازار دوباره رونق خود را باز یافته است.
 
وی افزود: با توجه به اینكه هم اكنون در فصل مجامع هستیم و اكثر شركت ها تقسیم سود را پیش رو دارند شفاف سازی و ارایه به موقع اطلاعات، می تواند در بلندمدت تأثیر خود را بر بازار سرمایه اعمال کند.
 
شكوری با بیان اینكه به نظر می رسد شاخص بورس طی ماههای آینده همچنان صعودی باشد تصریح كرد: با توجه به اینكه نرخ دلار بر بازار سرمایه نقش اساسی دارد و نرخ دلار نیز تمایلی به كاهش ندارد شاخص بورس نیز همچنان افزایشی خواهد بود.
 
این كارشناس بازار سرمایه در خاتمه افزود: بازار سكه و طلا نیز با توجه به مخاطرات بین المللی و كاهش قیمت های جهانی برای متقاضیان چندان مساعد به نظر نمی رسد در نتیجه سرمایه ها به بورس در حال سرازیر شدن است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد