معصومه ابتكار گفت:

از رای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تمکین می کنم

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 18958|10:34 - 1392/03/15
نسخه چاپی
هزارماسوله:بارها به دلیل تذكراتم به دولت تذكر گرفتم/ از رای هیات مرکزی نظارت تمکین می‌کنم اما نسبت به اتهاماتم شدیدا اعتراض دارم/متاسفانه اعضای اصلاح طلب شورای شهر در این دوره دستشان باز نبود.
  عضو شورای شهر تهران كه در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌ها نیز رد صلاحیت شده است، تاكید كرد:‌ فرزند انقلابم و اتهاماتم را نمی‌پذیریم و حتما اعتراض می‌كنم.
 
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه روز گذشته(13 خرداد) نامه رد صلاحیتم توسط هیات مرکزی نظارت برایم ارسال شد، تاکید کرد: از رای هیات مرکزی نظارت تمکین می‌کنم اما نسبت به اتهاماتم درباره عدم التزام به دین اسلام، ولایت فقیه و قانون اساسی شدیدا اعتراض دارم و اعتراض خود را نیز اعلام می کنم چراکه فرزند اسلام و انقلابم و تا پای جانم از انقلاب و اعتقاداتم دفاع می‌كنم.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه منویات مقام معظم رهبری برای حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات شوراها، لحاظ نشد با بیان اینکه دیگر دوستانم در جبهه اصلاحات همچون فاطمه راکعی نیز رد صلاحیت شده‌اند، ادامه داد: رد صلاحیت دوستان در جبهه اصلاحات محدود کردن سلیقه انتخاب مردم است چرا نباید به افرادی که خدمات شناخته شده‌ای داشتند؛ اجازه فعالیت در فضای اجتماعی شوراها داده شود.
 
در صلاحیت افراد باید مر قانون لحاظ شود
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در صلاحیت افراد باید مر قانون لحاظ شود، گفت: برخی افرادی که محکومیت و سوء سابقه‌ای نداشتند در انتخابات شوراها رد شدند. البته من و افرادی که توسط هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده‌ایم کاملا برای مردم شناخته شده ایم.
 
به من تذكر دادند که ارائه این مطالب به ضرر من خواهد بود
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان در زمان خدمت شش ساله‌ام در شورای شهر مواردی را اعلام کردم که به مذاق خیلی از دوستان خوش نیامد، ادامه داد: یکی از این موارد بحث آلودگی هوا و تذکراتم نسبت به این موضوع به دولت بود. آن زمان که بحث آلودگی هوا را مطرح کردم، به من تذكر دادند که ارائه این مطالب به ضرر من خواهد بود اما من به عنوان نماینده مردم در شورا وظیفه خود می‌دانستم که کم کاری دولت را نسبت به آلودگی هوا تذکر دهم و انتقاداتم به دولت را مطرح کنم چراکه این حق مردم تهران است که از هوای پاک استفاده کنند.
 
ابتکار ادامه داد: ‌در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و حل این مشکل تعاملاتی را با دستگاه‌های اجرایی داشتیم و در این راستا مصوباتی را برای کمک به دولت در حل مشکل آلودگی هوا در شورا مطرح و به تصویب رساندیم. در این مدت بارها تذکر دادند که صحبت‌های من به مصلحتم نیست.
 
وی با اشاره به اینکه مساله پارک پردیسان یکی دیگر از مواردی بود که عنوان شدن آن موجب شد تا تذکراتی را به من بدهند، گفت: شورای شهر تهران درباره فروش پارک پردیسان اعتراض جدی به دولت كرد.
 
مساله امواج موضوع سیاسی نیست
 
ابتکار با بیان اینکه شورای شهر تهران با پیگیری محیط زیست علی رغم وجود مقاومت‌های شدید مصوبه‌ای درمورد امواج تهران به تصویب رساند، اظهار كرد: این مصوبه شامل تمامی امواج می‌شد و هیچ استثنایی برایم وجود ندارد. مردم و شهروندان نسبت به انواع پارازیت‌ها نگران بودند و ما باید به این نگرانی‌ها پاسخ می‌دادیم. مساله امواج موضوع سیاسی نیست و مطرح کردن آن براساس مسائل کارشناسی بود. ما وظیفه داریم تا در برابر تعدی به حقوق مردم، نظام و انقلاب سکوت نکنیم.
 
رئیس محیط زیست شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در طول این شش سال خدمتم در شورای شهر به آن اشاره و معترض بودم موضوع برنج‌های آلوده بود که یک بار در سال 89 و یک بار نیز در سال جاری به آن اشاره کردم. چرا یک عده به صورت مافیایی تنها به دلیل پرکردن جیب‌هایشان برنج‌های آلوده و با کیفیت پایین وارد كشور كردند و سلامت مردم را به خطر انداختند.
 
ابتکار با اشاره به اینكه این موارد را درباره چایی و گندم آلوده نیز مطرح کردم، گفت:‌ کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر درباره برنج آلوده اظهار نگرانی کردند و تذکرات لازم را اعلام کرده‌اند و خوشحالم از اینکه با گفتن این موارد شرایط را برای پیگیری برنج‌های آلوده فراهم کردم تا جلوی آسیب‌ها به مردم گرفته شود.
 
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مطالبی را که درباره آلودگی برنج و گندم اعلام کردم، توسط کارشناسان به من رسیده بود، تصریح کرد: این مطالب را عده‌ای کارشناس پس از بررسی و مطالعه برای من ارسال کرده بودند چراکه خودشان نمی‌توانستند درباره این موارد اطلاع رسانی کنند. بنابراین تمام گفته‌های من علمی بوده است.
 
ابتکار با بیان اینکه درباره کیفیت پایین آب نیز مطالبی را مطرح کردم، ادامه داد: با مطرح کردن این موارد سازمان آب و فاضلاب فعال شدند و اقدامات موثری انجام دادند من از همه آنها تشکر کردم. کاری ندارم برای کیفیت آب شرب تهران دولت شهرداری کدام یک کار کردند برای من خدمت مهم است که ارزشمند بود و بارها تشکرات خود را اعلام کردم.
 
در کنار مطرح کردن موارد انتقادی هر جا که اقدامات موثری صورت گرفته تشکر کرده‌ام
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از توسعه فضای سبز بارها تشکر کرده‌ام، گفت: در کنار مطرح کردن موارد انتقادی هر جا که اقدامات موثری صورت گرفته تشکر کرده‌ام.
 
ابتکار ادامه داد: تنها عضو شورای شهر هستم که براساس وظیفه‌ای که برعهده داشتم در طول شش سال اخیر سه بار از 22 منطقه تهران بازدید علمی و کاملی انجام دادم و مانند اعضای شورای شهر كه بازدیدهای خاصی نداشتند. حتی از رئیس شورای شهر نیز بیشتر بازدید منطقه‌ای داشتم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه اعضای اصلاح طلب شورای شهر در این دوره همانند سایر اعضا دستشان باز نبود، ادامه داد: حتی در فضای اتاق کار، امکانات و تریبون شوراها نیز محدودیت کمتری داشتیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد