یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:

قیام 15 خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی است

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19155|21:02 - 1392/03/15
نسخه چاپی
هزارماسوله:یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: قیام پانزده خرداد به این دلیل اهمیت زیادی دارد که نقطه آغازین انقلاب اسلامی بود و اگر پانزده خرداد نبود این انقلاب عظیم به وجود نمی آمد و رژیم ستمشاهی سقوط نمی کرد.

به گزارش هزارماسوله:حجت الاسلام ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اینکه قیام پانزده خرداد چگونه شکل گرفت و پیامدها و نتایج آن چه بود گفت: پانزده خرداد 42 بعد از آنکه حادثه قم به وجود آمد و امام (ره) به وسیله ساواک دستگیر شد مردم در دو شهر قیام کردند یکی در تهران بود جلوی بازار که عمدتاً بازاری ها بودند و یکی هم در ورامین بود.

وی با اشاره به اینکه علت شکل گیری این قیام هم انحراف دولت و مصوباتی که تحت عنوان لوایح ششگانه انجام شد و خلاف های دیگر دولت داشت بود، گفت: امام (ره) در مقابل خلاف کاری های دولت پهلوی سخنرانی و روشنگری کردند و به سرعت هم فرمایشات حضرت امام در سراسر کشور دهان به دهان و به صورت نوار و به صوَر مختلف منتقل شد و جامعه در یک التهابی قرار گرفت و مردم به حمایت از منویات حضرت امام قیام کردند که در سبزه میدان و جلوی بازار که اکنون به پانزده خرداد معروف است مردم در آنجا حرکتی را به وجود آوردند و در آن حرکت تعدادی شهید و تعدادی زخمی شدند.

ابراهیمی گفت: در ورامین هم اولین حرکت از پیشوای ورامین شروع شد بعد آمد به خود ورامین . فصل برداشت گندم بود همه مردم در مزرعه جمع بودند از همان مزرعه حرکت کردند به هم پیوستند و این جمعیت آمد تا نزدیکی های قرچک در آنجا پلی به نام باقر آباد وجود دارد که مردم در آنجا مورد حمله عوامل رژیم پهلوی قرار گرفتند و تعدادی آنجا در بیابان طعم شربت شهادت نوشیدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ثمرات آن قیام این انقلاب عزیز و عظیم است گفت: حضرت امام پانزده خرداد را یوم الله ذکر کردند و قرمودند هیچگاه پانزده خرداد فراموش نخواهد شد و ملت هم نباید آن را فراموش کند از این بابت گرامیداشت آن در سالهای بعد از آن از اهم تاریخ انقلاب است. زیرا در حقیقت فونداسیون انقلاب اسلامی و پایه و اساس حرکت مردم را پانزده خرداد تشکیل می دهد اینکه قیام مردم اساسش از پانزده خرداد شروع شد اما طول کشید اما این انقلاب با عظمت و عزیز نتیجه قیام مردم به حمایت از منویات حضرت امام (ره) شکل گرفت.

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد اینکه  اهمیت گرامیداشت قیام پانزده خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی چیست هم یادآورشد: اهمیت آن همین که نقطه آغازین انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر اگر پانزده خرداد نبود این انقلاب عزیز و عظیم به وجود نمی آمد و رژیم ستمشاهی سقوط نمی کرد و دست قدرت های شیطانی از این کشور کوتاه نمی شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد