نشست وزرای کار عضو جنبش غیرمتعهدها

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 22589|11:29 - 1392/03/26
نسخه چاپی
هزارماسوله: در پایان هفتمین نشست وزرای کار عضو جنبش غیرمتعهدها که در حاشیه یکصد و دومین کنفرانس بین المللی کار در مقر سازمان بین المللی کار در ژنو برگزار شد بیانیه نهایی وزرای کار عضو جنبش به تصویب اعضاء رسید.
  در این نشست به ابتکار ایران به عنوان رئیس فعلی جنبش غیرمتعهدها، مدیرکل سازمان بین المللی کار برای اولین بار در تاریخ سازمان در نشست وزرای کار جنبش حضور یافت و در خصوص موضوع نشست یعنی "دیدگاه جنبش غیرمتعهدها در خصوص چالشها و فرصتهای پیش رو سازمان بین المللی کار در سده دوم فعالیت آن"سخنرانی کرد.
 
در ادامه وزرای کار و مقامات ارشد برخی از کشورها از جمله مصر، عراق، فلسطین، الجزائر، کوبا، پاکستان و بلاروس با تقدیر از ابتکارات کشورمان به بیان دیدگاه های خود پرداختند .
 
اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان نیز در سخنرانی افتتاحیه خود ابتدا به مرور اقدامات و توفیقات سازمان بین المللی کار در طول صد سال فعالیت خود از جمله تدوین حدود 200 کنوانسیون و توصیه نامه که در مجموع نظامات حاکم بر روابط کار را تشکیل می دهند پرداخت، اما این اقدامات را برای تحقق اهداف سازمان که در اساسنامه آن قید شده است ناکافی دانست.     
                                 
عباسی تنها راه تحقق اهداف سازمان بین المللی کار را مشارکت آن در دمکراتیزه کردن نظام حاکم بر روابط بین الملل دانست و تأکید کرد در این میان  سازمان بین المللی کار نیز باید اصلاحات قابل توجهی را با هدف ارتقاء شفافیت، پاسخ گویی، جامعیت، کارآمدی و کارائی به انجام برساند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد