دكتر نعمت الله منوچهري خبر داد:

مجلس به مرتبطین فتنه رای نمی دهد

کد خبر: 264004|21:08 - 1393/08/20
نسخه چاپی
مجلس به مرتبطین فتنه رای نمی دهد
نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: فتنه 88 خط قرمز مجلس شورای اسلامی است و در اين مسير هركس ، كمترين ارتباط را با فتنه 88 داشته باشد قطعا راي اعتماد را نخواهد اورد.
در جلسه علنی امروز رئیس جمهور کشورمان نامه ای خطاب به رئیس مجلس در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم ارائه کرد و فخرالدین دانش‌آشتیانی را به عنوان وزیر علوم به نمایندگان مجلس معرفی کرد و نمایندگان مجلس با شنیدن نام وی مخالفت خود را با این انتخاب اعلام کردند.
در اين رابطهنماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلسدر گفتگويي با خبرنگارهزارماسولهاظهار داشت: براي كسب راي اعتماد وزير پيشنهادي رئيس جمهور در مجلس ، قطعا مسئوليتها و سوابق كاري وزير پيشنهادي در دوران گذشته، همراه بودن با نظام و خط رهبري و همراه نبودن با عوامل و مرتبطين فتنه 88 مورد بررسي قرار مي گيرد.
دكتر نعمت الله منوچهري افزود:فتنه 88 خط قرمز مجلس شورای اسلامی است و در اين مسير هركس ، كمترين ارتباط را با فتنه 88 داشته باشد قطعا راي اعتماد را نخواهد اورد.
وي گفت:مجلس با تعيين محدوده خط قرمز خود، مخالف با افكار كساني است كه به نوعي از مرتبطین با فتنه 88 ، بوده ودر مجموعه‌های مختلفارتباط برقرار كرده اند.
وي ادامه داد:هر وزير پيشنهادي دولت، بايد به روشنی و شفافیت، مواضع خود را در رابطه با فتنه 88 اعلام کند.
منوچهري خاطر نشان ساخت:وزير پيشنهادي رئيس جمهور نيز بايد با ارائه برنامه هاي خود ،و اعلام مواضع خود به فتنه؛ در صحن علني مجلس به دفاع از خود پرداخته و در نهايت نظر مجلس در رد يا قبول ايشان ملاك قرار خواهد گرفت.
وي تصريح كرد:از نظر اينجانب هم دولت و هم مجلس بايد در انتخاب وزير علوم ،حول پيرامون رهنمودها و فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) حركت كنند.
وي در پايان گفت:رئيس جمهور نيز بايد در پيشنهاد وزير علوم ،فردي كه معتدل،مدير، توانمند،داراي سوابق اجرايي و فكري عالي، مومن ، متعهد ، در خط رهنمودهاي مقام معظم رهبري و همچنين در فتنه۸۸ هم هیچگونه دخالتی نداشته باشد؛ را انتخاب كند.

حال براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان مجلس ۱۰ روز پس از اعلام وصول نامه رئیس‌جمهور مبنی بر معرفی وزیر پیشنهادی علوم فرصت دارند تا صلاحیت‌، برنامه‌ها و دیدگاه‌های وی را در صحن علنی مجلس بررسی کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد