شکار پلنگ ایرانی در جنگلهای مازندران+تصویر

کد خبر: 29117|09:15 - 1392/04/10
نسخه چاپی
شکار پلنگ ایرانی در جنگلهای مازندران+تصویر
هزار ماسوله: مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک قلاده پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض فاجعه دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.بر اساس مصوبه هیئت وزیران در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت شکار هر قلاده پلنگ ایرانی معادل پنجاه میلیون ریال است.
هزار ماسوله به نقل از زيست نيوز : کیوان هوشمند افزود روز گذشته نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند یک تخته پوست پلنگ شکار شده را کشف و ضبط کنند.

به گفته وی، به دنبال گزارش همیاران محیط زیست در مورد شکار یک قلاده پلنگ و تصمیم متخلفین به فروش پوست پلنگ شکار شده، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به عنوان خریدار با متخلفین وارد مذاکره شده و پس از ۴۸ ساعت با جلب اعتماد و گذاشتن قرار ملاقات حضوری برای انجام معامله، در مواجه با متخلفین آنها را دستگیر کردند.

هوشمند اظهار داشت: قرار بود متخلفین پوست این پلنگ را به مبلغ دو میلیون تومان به فروش برسانند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: متخلفین پس از دستگیری ضمن تنظیم صورتجلسه به مقامات قضایی معرفی شده و اکنون با حکم قاضی در بازداشت به سر می برند.

وی افزود: پلنگ مذکور یک پلنگ نر بالغ بوده که ۳ تا ۴ روز قبل از زمان کشف و به احتمال زیاد در مناطق جنگلی پارک ملی کیاسر شکار شده است.

هوشمند یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت شکار هر قلاده پلنگ ایرانی معادل پنجاه میلیون ریال است.

 

 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد