آسان ترين راه ها براي تسکين سردرد

سرویس: بخش هورامیکد خبر: 29164|11:16 - 1392/04/10
نسخه چاپی
آسان ترين راه ها براي تسکين سردرد
هزار ماسوله: همه ما در هر سني سردرد را تجربه مي کنيم. شايد بتوان گفت سردرد، علت عمده غيبت دانش آموزان از مدرسه يا کارمندان از کار است. به گزارش سايت «MSN» به محض احساس سردرد و قبل از اين که روز شما مختل شود، يکي از نکات زير را امتحان کنيد.
هزار ماسوله به نقل از شبكه خبر:  نقاط حساس را فشار دهيد:روي پيشاني ۲ نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آن سردرد تسکين مي يابد. يکي روي پيشاني است. شست خود را بين چشم ها فشار دهيد در حالي که شست و انگشت اشاره دست ديگر را روي خط مو فشار مي دهيد، نقطه دوم بين شست و انگشت اشاره است که بايد با شست مخالف به آن فشار وارد کنيد.

نعناع يا سيب سبز بو کنيد:استنشاق بوي نعناع سردردهاي تنشي را از بين مي برد. بو کردن سيب سبز نيز مفيد است.

قهوه بخوريد: نوشيدني هاي کافئين دار از افزايش سردرد پيشگيري مي کند.

نفس بکشيد: تنش علت شايع ميگرن است از اين رو تمرين هايي را براي آرام بخشي انجام دهيد. به عنوان نمونه در حالي که چشم هايتان بسته است با آرامش نفس عميق بکشيد.

راه برويد:پياده روي سريع و ورزش هاي ملايم، گردش خون را بهبود مي بخشد و با انقباض رگ هاي خوني مقابله مي کند. انقباض رگ هاي خون زمينه ساز سردرد است.

از يخ استفاده کنيد:يک بسته يخ را روي گردن يا گيجگاه، قرار دهيد و در يک اتاق آرام و تاريک دراز بکشيد. يخ خاصيت ضدالتهابي موثري دارد و درد را از بين مي برد.

با ذهن خود، سردرد را برطرف کنيد:چشم هايتان را ببنديد و درد را به عنوان يک شي تصور کنيد که از شما دور مي شود يا تصور کنيد درد مانند اشعه هاي خورشيد در نقاط دوردست شما قرار دارد و در حال غروب است. اين تکنيک که تجسم ناميده مي شود نياز به تمرين دارد اما موثر است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد