بازديد رياست شوراي اسلامي استان كرمانشاه از شوراي شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293047|00:54 - 1394/05/24
نسخه چاپی
بازديد رياست شوراي اسلامي استان كرمانشاه از شوراي شهرستان پاوه
رياست شوراي اسلامي استان كرمانشاه از وضعيت شوراي شهرستان پاوه بازديد به عمل اورد.

به گزارشهزار ماسوله، ریاست شورای اسلامی استان امروز قبل از خطبه هاي نماز جمعه پاوه ضمن تقدير و تشكر از امام جمعه پاوه مطالب خود را در دو بخش بزرگداشت حماسه 26 مرداد شهرستان پاوه و شوراي شهرستان پاوه كه با هدف بازديد از وضعيت شوراهاي شهرستان در اين شهر حضور يافته بود، بصورت کلی مطالبی را پیرامون وضعیت شورای اسلامی شهرستان و نیز کمبودها و کاستی های شورا و قابلیتی که در مجموعه شورایی شهرستان پاوه با تمام كمبودها جهت همکاری و تسریع در اجرای فعالیتهای عمرانی و فرهنگی دارند پرداخت.

سید مهدی طالقانی در سخنان ابتدايي خود با اشاره به حماسه 26 مرداد اظهار كرد: در اواخر مرداد 1358 و در جریان پاکسازی منطقه کردستان از ضد انقلاب و به دنبال محاصره شهر پاوه حضور نیروهای پاسدار مردمي در اين شهرستان باعث پيروزي در روز حماسه 26 مرداد شد.

وي با اشاره به خاطرات شهيد چمران در اين حماسه 26 مرداد پاوه افزود: با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم شکست حصر پاوه مقاومت نیروهای انقلابی مضاعف شد و مردم کرمانشاه نیز پس از این پیام با ابزار آلات بعضا غیرجنگی به سوی پاوه حرکت کردند، هجوم مردم و نیروهایی که به سمت پاوه می آمدند باعث عقب نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه شد.

وي در بخش ديگر سخنان خود گفت: شوراي اسلامي استان كرمانشاه داراي 14 شهرستان و 14 عضو است كه در منطقه اورامانات هم همكاران مشغول امر خدمت رساني به مردم هستند.

طالقاني ضمن تاکید بر اهمیت و نقش شوراها , شوراها را یکی از ارکان توسعه هر شهرستان دانست و گفت: با توجه به شرح وظايف كه براي شوراي اسلامي استان تعريف شده است ، با دعوت از مديران كل و روساي سازمانها جلسات متعددي را با هدف بررسي مشكلات شوراي شهرستانها برگزار مي كند.

وي گفت: با تلاش هاي نماينده مردم پاوه و اورامانات تسهيلاتي را براي مشكلات مالي ، وسايل نقليه و امورات شوراي شهرستان ها مساعدت هاي لازم را در اين زمينه در روزهاي آتي ان شالله دريافت و در اختيار شهرداري ها قرار خواهيم داد.

وي ادامه داد: در شهرستان پاوه با پنج شهر سه بخش 38 روستا 34 روستاي داراي شورا دو روستاي فاقد شورا و دهيار و دو روستاي فاقد شورا و ليكن داراي دهيار با بررسي به عمل آمده مسائل و مشكلات را از طريق رياست شوراي شهرستان پاوه جناب آقاي صفري دريافت كرده ايم.

طالقاني تصريح كرد: در اين زمينه از راهكارهاي جناب حاج ماموستا ملا قادر قادري در پيشبرد امورات شوراي شهرستان استفاده هاي لازم را در طي نشستي با ايشان برده ايم.

شايان ذكر است كه رياست شوراي شهرستان پاوه را جناب آقاي شيرزاد صفري بر عهده دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد