برگزاری نشست عفاف وحجاب مدیران مدارس دخترانه شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293191|22:06 - 1394/06/30
نسخه چاپی
برگزاری نشست عفاف وحجاب مدیران مدارس دخترانه شهرستان پاوه
به منظور نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب د ر بین كاركنان و دانش آموزان آموزش و پرورش، نشستی با محوریت عفاف وحجاب با حضور مدیران مدارس ،معاونین ومربیان پرورشی و معلمان مدارس دخترانه شهرستان پاوه در محل دبیرستان ام المومنین برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به منظور نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب د ر بین كاركنان و دانش آموزان آموزش و پرورش، نشستی با محوریت عفاف وحجاب با حضور مدیران مدارس ،معاونین ومربیان پرورشی و معلمان مدارس دخترانه شهرستان پاوه در محل دبیرستان ام المومنین برگزار شد.

در اين نشست مدیر آموزش وپرورش  شهرستان پاوه در خصوص امربه معروف ونهی ازمنکر گفت : آموزش و پرورش پاوه برای سال تحصیلی جاري در راستای  آگاهی بخشی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی جامعه از طریق همكاران ودانش آموزان و اهمیت و اجرای فریضه ی الهی امربه معروف ونهی منكر، که داراي جایگاه والایی در اسلام  است ، در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی كه دشمنان با بکارگیری رسانه ها و ابزارهای مختلف در صدد بر هم زدن کانون خانواده و اشاعه بی بند وباری و بی حجابی در میان عامه جامعه هستند برنامه هایی را بصورت نشست تخصصي ،تبلیغ وتوجیه ،بکارگیری فناوری های مفید ومعرفی آن به دانش آموزان به كار مي گيرد.

فتاحی معلم به عنوان يك الگو برای دانش آموز می تواند:دانش آموز از معلم به عنوان يك الگوي رفتاري در اكثر اوقات رفتارهاي معلم خود را تقليد مي كند حتي بعضي مواقع دوست دارد مثل معلم لباس بپوشد مثل او راه برود ، مثل او صحبت كند . و حالا اين معلم مي تواند دانش آموز را به راه راست هدايت كند . معلم بايد از اين موقعيت و اعتمادي كه دانش آموز به وي دارد در جهت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهي ازمنکر بهره گیرد .

سعدي فتاحي افزود: معلم علاوه بر اينكه وظيفه دارد مطالب مربوط به كتب درسي را به دانش آموزان ياد دهد بايد نسبت به مسائل دینی  و پرورشي از جمله گسترش امر به معروف و نهي از منكر نيز برنامه خاصي در كلاس درسي داشته باشد و فقط اتكا به موارد درسي نكند .

وي گفت: معلم  مي تواند گسترش امر به معروف و نهي از منكر را در اولويت هاي اوليه ياددهي خود قرار دهد ، تا وظيفه شرعي و شغلي خود را ادا كرده باشد و دانش آموزاني متعهد به ارزشهاي دینی واخلاقي را براي جامعه وآينده مملکت تربيت كند .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد