نگاهی به یادمان شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس در پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293199|23:58 - 1394/06/31
نسخه چاپی
نگاهی به یادمان شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس در پاوه
یادمان شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان پاوه که انتقال پيام سال های دفاع مقدس است می تواند يادآور رزمندگان اين ديار باشد و به همين خاطر است که در تمام ایام سال راهيان نور از سراسر کشور برای دیدن يادمان شهداي پاوه به اين شهرستان سفر می کنند.

به گزارشهزار ماسوله،  یادمان شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان پاوه که انتقال پيام سال های دفاع مقدس است می تواند يادآور رزمندگان اين ديار باشد و به همين خاطر است که در تمام ایام سال راهيان نور از سراسر کشور برای دیدن يادمان شهداي پاوه به اين شهرستان سفر می کنند.

مسوول ارديي ناحیه مقاومت بسیح سپاه پاوه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شهرستان پاوه در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد مجاهدت ها و فداکاری های مردم آن بوده است.

وي افزود: شهرستان پاوه یکی از محورهای هجوم دشمن بعثی و محلي براي تبليغات دشمن در نوار مرزي بود و این شهرستان مهمترین محورهای دفاعی با مردمان انقلابي آن در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه هاي زيادي چون 26 مرداد 58 و حضور دكتر چمران در پاوه به شمار می آید.

يادمان شهداي پاوه در جنب بيمارستان ؛

وي ادامه داد: در محاصره شهر پاوه در مرداد 58 به وسیله نیروهای ضدانقلاب ، تعدادی از مدافعان مجروح بومی و غیربومی شهر در بیمارستان پاوه بستری شدند که نیروهای ضدانقلاب پس از درگیری نابرابر، مجروحان را از بیمارستان خارج و همگی را در محوطه بیمارستان، پس از شکنجه های ناجوانمردانه، به طرز فجیعی قتل عام می کنند.

وي تصريح كرد: پس از این واقعه و رسیدن نیروهای آزادیبخش و شکست حصر پاوه، شهدای بومی را در قبرستان محلی  و ۹ نفر رزمنده غیر بومی را در این محل  به خاک می سپارند.

وي اظهار كرد: همه روزه مسافران و گردشگران و کاروان  راهیان نور از سرتاسر ایران به ديدن این محل تاریخی شهداء می آیند .

وي در پايان گفت: به طور ميانگين بيش از 60 هزار نفر هرساله به صورت كاروان راهيان نور به اين شهرستان مي آيند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد