فرﻫﺎﺩ ﺛﺎﻧﯽ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺩﺍﯼ ﺩﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ !

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293528|18:19 - 1394/08/22
نسخه چاپی
فرﻫﺎﺩ ﺛﺎﻧﯽ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺩﺍﯼ ﺩﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ !
ﺧﺎﻟﻮ ﺣﺴﯿﻦ ﮐﻮﻫﮑﻦ ملقب به فرهاد ثانی هنرمندی درد پرورده و محروم و معلول با اراده آهنینش، ﺍﺯ ﮐﻮﻩ سخت ﻣﻨﺰﻝ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﻭ ﻗﻄﺒﯽ ﺗﻮﺭﯾﺴﺘﯽ و منحصر به فرد ﺑﺮﺍﯼ شهرستان ﭘﺎﻭﻩ ﺳﺎﺧﺖ،باخبر شدیم ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ در منزل خود ﺩﭼﺎﺭ ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ ﻟﮕﻦ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻃﺎﻟﻘﺎﻧﯽ ﮐﺮﻣﺎنشاه غریبانه ﺑﺴﺘﺮﯼ شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسلام پاوهخالو حسین کوه کن ملقب به فرهاد ثانی در حالی دچار این شکستگی شده است که ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ مسئولان شهرستان و ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ هنرمند ﮐﻪ ﮔﺎﻣﯽ ﻣﻬﻢ ﺩﺭ ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺭﯾﺴﺖ برای منطقه و همچنین ﮐﻤﮏ ﻣﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻭ ﻣﺴﺎﺟﺪ منطقه بانه وره ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻢ ﻧﮕﺬﺍﺭﻧﺪ.

ﻣﺨﺼﻮﺻﺎً ﺍﺯ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ شهرستان و استان ﺗﻮﻗﻊ ﺩﻟﺠﻮﯾﯽ ﻭ ﺍﺣﻮﺍﻟﭙﺮﺳﯽ و حمایتهای لازم را از وی داریم .

خالو حسین کوهکن را می توان یکی از اسطوره قرن اخیر دانست که آینده گان بدون شک از وی بیش از پیش خواهند نوشت .

خالو حسین سختی سنگ را به سـُخره گرفت و روایتی عجیبی را با تیشه و سنگ رقم زد که شاید اگر کسی از نزدیک ندیده باشد برایش غیر قابل باور باشد که چگونه پیرمردی با یک پا روایت فرهاد کوه کن را در عصر جدید باز سازی کند.

خالو حسین نماد استواری ، استقامت و عشق این روزها غریبانه در بستر بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری است . امید میرود مسئولان بخصوص اداراتی همچون میراث فرهنگی او را تنها نگذاشته و یار و یاور وی در سختی سخت تر از سنگ برای او باشند.

از مردم و تمامی سروران گرامی تقاضمندیم برای سلامتی فرهاد ثانی که کوهستانهای و صخره های زاگرس از اراده و عشق و توان وی شرمسارند دعا کنند و  وی را با راز و نیاز و … فراموش نکنند .

خالو حسین

یادآوری(دنگی بانه وره)

استاد حسین کوە‌کن؛

ـ در سال ۱۳۰۹ی هجری شمسی در روستای دروله‌ی سفلی در شهر بانه وره از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه متولد شده است.

ـ در سال ۱۳۴۳ی شمسی یک پای خود را از قسمت لگن از دست داده است.

ـ از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۷۳ی شمسی توانسته دل سنگ کوه (قاوگیره) در روستای میگورئ (در شهر بانه ورئ در ده کیلومتری شهر پاوه) را شکافته و بیش از ۱۱ اتاق درست کند تا معمای کندن بیستون توسط فرهاد را به جهانیان یادآور شود.

ـ همه‌ی عایدات خود از بازدیدکنندکان این غار بی‌نظیر را صرف ساختن مدارس، مساجد و کمک به مستمندان نموده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد