همایش همراه با یاوران وقف در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293664|16:20 - 1394/09/24
نسخه چاپی
همایش همراه با یاوران وقف در پاوه برگزار شد
همایش همراه با جویبار روشن و روان وقف با حضور امام جمعه پاوه، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان و اقشار مختلف مردم از اورامانات در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، همایش همراه با جویبار روشن و روان وقف با حضور امام جمعه پاوه، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان و اقشار مختلف مردم از اورامانات در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

در این همایش امام جمعه پاوه ضمن خیر مقدم به مهمانانی از شهرستان های اورامانات و تبریک هفته وقف اظهار داشت: در دین اسلام و کتاب آسمانی که رسول گرامی اسلام(ص) شارح این دین و کتاب بوده است ، در راستای خدمت به انسان و پیشرفت فرهنگ دهها راه خیر از جمله احسان، انفاق، ایثار، خیرات، حسنات، صدقه، وقف و ... توصیه شده است.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: این دین و آیین اسلام قبل از سازمانها و انجمن هایی که ادعای مدافع حقوق بشر دارند، دهها پیام خود را در 1400 سال قبل در بین مردم رواج داشته است.

وی با تاکید بر لزوم تشکر و قدردانی از محسنین در مقابل احسانشان گفت: ما می توانیم از افرادی که با احسان خود در جامعه صاحبان باقیات و الصالحات هستند تشکر و قدردانی نمائیم.

امام جمعه پاوه با اشاره به تاریخ وقف اموال توسط مسلمانان ادامه داد: وقف اموال در راه خدا را ابوطلحه در 1400 سال پیش آغاز و تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه در سال جاری ما شاهد 8 موقوفه توسط مردم شهرستان پاوه بودیم تصریح کرد: مردم ما با ساده زیستی و غنی از تقوا، به شکرگذاری در برابر خالق هستی پرداختنه اند.

وی گفت: اورامانات نیز که با مشکلات اقتصادی ناشی از ظلم کشورهای غربی در تحریم ها مستثنی نبوده ، تا به امروز و در سال جاری با وقف 8 رقبه اموال ، مرکز چنین ایثاری بوده است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم بر گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: بحمدالله تاثیرات وقف، کارکردهای خوبی را در جامعه دارد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی با بیان اینکه ارائه خدمات در هر منطقه ای بدون هیچ چشم داشتی خواهد بود افزود: توزیع اعتبارات در منطقه اورامانات در دو سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قران کریم در کرمانشاه خبر داد و گفت: 28 آذر ماه تا پایان دی ماه ، نخبگان و گنجینه هایی از سراسر کشور با حضور در این مسابقات در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: حضور قاری پاکستانی با رتبه دوم بین المللی  و تلاوت های قرآن در محافل و مجالس در این ایام جو استان را قرآنی خواهد کرد.

وی با ارائه گزارشی از آمار و تعداد موقوفات در سطح استان گفت: شهرستان پاوه بعد از کرمانشاه با بیشترین میزان موقوفات رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

سخنرانی ماموستا ملا هادی رمضانی، حبیب الله مستوفی و دکلمه صبا میرزاییان از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد