صدای مردم / سلام خسروی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293684|19:03 - 1394/09/28
نسخه چاپی
صدای مردم / سلام خسروی
سایت های خبری پاوه اکنون دارایی فرهنگی مشترک همه ما هستند گاهی ما از داشته هایمان غافل می شویم وتنها زمانی به اهمیت وجود آنها پی می بریم که فقدان آنها را تجربه نماییم مانند نعمت سلامتی هنگام بیمار شدن.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از پاوه پرس امروزه جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار شاخص های اقتصادی مانند درآمد سرانه ، توزیع ناخالص ملی و نرخ مرگ و میر بر معیار آموزش و اطلاعات و در حقیقت عنصر دانایی اجتماعی تاکید کند.

 

در چنین جامعه ای ، مطبوعات با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات ، نقش زیادی در بالا بردن آگاهی های گوناگون و ضروری به عهده می گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه جانبه یاری می کنند. مطبوعات در زمینه توسعه فرهنگی می توانند عامل آمیختگی ، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنتهای بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند.

 

کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات ، بی شک در همه عرصه ها انکارناپذیر است. در این دوره تاریخی که رسانه های دیجیتال نمایندگی تمام نمای مطبوعات را برعهده دارند سایتها و ووبلاگهای محلی مسئولیت سنگین ایفای این رسالت خطیر را عهده دار هستند. در تلطیف فضای بین حاکمیت ومردم ،رسانه نقش بی بدیلی ایفا نموده و می تواند با یک کارکرد دوسویه سلامت نظام اجتماعی را تنظیم نماید از یک طرف با آموزش قوانین ومقررات تدوین شده توسط حاکمان به مردم و تشویق به رعایت آنها و از طرف دیگر با اطلاع رسانی و شفاف سازی امکان نظارت مردم بر عملکرد مسئولین را فراهم می آورد. هر چند ممکن است در نگاه اول این کارکرد خیلی به چشم نیاید اما بدون تردید همه مسئولین اجرایی از اینکه چشمانی همیشه بیدار عملکرد آنها را زیر نظر دارند سعی می نمایند تا عملکرد بهتری از خود برجای گذارند بنابراین تعطیلی و یا حذف هر رسانه متعهد به حقوق مردم ومستقل ،به معنای کاهش قدرت نظارت مردم و نارسایی صدای آنان می باشد.

 

با نگاهی گذرا به سایتهای فعال موجود در سطح منطقه می توان سختی ومشقت اداره آنها را مشاهده نمود . نمونه کامل یک خدمت بی منت که متاسفانه از دید ونظر متولیان فرهنگی جامعه مغفول مانده است.

 

سایتهای پاوه پرس، سلام پاوه و هزار ماسوله در سطح شهرستان پاوهچند صباحی است که با از خودگذشتگی و ایثار مثال زدنی مشغول خدمت در عرصه فرهنگ واطلاع رسانی می باشند. سختیهای کار این عزیزان در ابعاد مختلف ملموس وقابل درک است همین بس که مدیران مسول آنها در اکثر مواقع باید تا ساعات پایانی بامداد بیدار مانده و مشغول آماده سازی ونگارش اخبار قابل ارائه به مردم باشند. در کنار مشکلات مدیریتی و پشتیبانی باید مشکلات اجتماعی و عواقب مختلف انتشار اخبار و بخصوص انتقادات را هم مورد توجه قرارداد.

 

به هر روی بزرگواران دست اندرکار در این سایتها تاکنونمهربانانه تمام نامهربانیها را تحمل نمودهونهال نوپای اطلاع رسانی وشفاف سازی را سرپا نگه داشته اند تردیدی نیست که استمرار این مهم بدون حمایت قاطع مردم ومسئولین امکان پذیر نیست مگر با ایمانی راسخ و تعهدی سرشار از عشق به سرنوشت مشترک همه آحاد مردم.

 

سلام پاوه و پاوه پرس و هزار ماسوله اکنون دارایی فرهنگی مشترک همه ما هستند گاهی ما از داشته هایمان غافل می شویم وتنها زمانی به اهمیت وجود آنها پی می بریم که فقدان آنها را تجربه نماییم مانند نعمت سلامتی هنگام بیمار شدن.

 

امیدوارم همچنانکه بعد از مریضی دنبال برگشت سلامتی هستیم از هم اکنون همه ما با هم دنبال بازگرداندن سلام پاوه برروی صفحات کامپیوتر خود باشیم. البته با شناختی که از اخلاص، تعهد و سخت کوشی گردانندگان محترم سایت سلام پاوه و بخصوص مدیریت محترم آن آقای فرهاد صالحی وجود دارد امید می رود که صدای مردم را شنیده و به احترام دغدغه دوستداران و خوانندگانسایت وزین سلام پاوهیک بار دیگر در این تصمیم تجدید نظر نموده و به یاری خدای متعال با قدرتی مضاعف به صحنه دنیای مجازی برگردند.

 

از طرف دیگر امیدوارم کهمتولیان امرهم بیش از پیش مشکلات این عزیزان را مطمح نظر قرار داده و مهر ومهربانی را در هر سطحی که امکان پذیر است از آنان دریغ ننمایند. تشکیل یک جلسه توسط مسئولین محترم وشنیدن مشکلات این سایتها و حمایت در حد امکانات موجود می تواند راهگشای این مهم باشد بخصوص در فضای انتخابات که تشویق وترغیب مردم به حضور حداکثری نیازمند فعالیت این سایتها و سایر رسانه ها می باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد