مصلح قادری خبر داد:

جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت در شهرستان پاوه برگزار می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293689|00:37 - 1394/09/29
نسخه چاپی
جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت در شهرستان پاوه برگزار می شود
مسئول دفتر امام جمعه پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله ، از برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت در شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، مصلح قادری ضمن تبریک ایام مبارک ماه ربیع الاول ، با اشاره به اوضاع جهان اسلام و مصائبی که گریبانگیر مسلمانان شده است، توجه به محور وحدت امت اسلامی که همانا پیامبر خاتم (ص) است را بسیار مهم و اثر گذار برای برون رفت از وضع موجود دانست و افزود: توجه به حیات و ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام (ص) و الگو قرار دادن آن اسوه اخلاق میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی باشد.


وی افزود: جشن های میلاد حضرت خاتم (ص) میتواند از یک سو بهترین فرصت برای نمایش اتحاد امت اسلامی به جهانیان باشد و از سوی دیگر نماینانگر عشق و ارادت امت اسلامی به این رسول مهربانی و رحمت باشد.


قادری افزود: براساس رسم چندین ساله، در ایام مبارک ماه ربیع الاول جشن های میلاد حضرت محمد(ص) در مساجد شهر و روستای شهرستان پاوه برگزار میگردد.


وی تصریح کرد: سال گذشته و پس از اینکه هر ساله جشن هایی توسط دفتر امام جمعه و کانون فرهنگی مسجد قبا در این مسجد برگزار میگردید، برای اولین بار جشن بزرگ و باشکوه میلاد پیامبر مهربانی در مسجد جامع پاوه با حضور بیش از 3000 نفر از مردم متدین و مومن پاوه و سایر شهرهای استانهای کرمانشاه و کردستان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.


قادری افزود: امسال نیز خادمان جشن میلاد حضرت خاتم در پاوه زیر نظر امام جمعه محترم پاوه در تدارک برگزاری جشن بزرگ میلاد در مسجد جامع شهر پاوه هستند.


مصلح قادری با بیان اینکه شخصیت والای نبی مکرم اسلام می طلبد مراسمی با کیفیت و ارزشمند برگزار گردد، تأکید کرد: با تأکید امام جمعه محترم از یک ماه پیش ستاد ویژه ای برای تدارک این مراسم تشکیل و سه کمیته فرهنگی، اجتماعی و تدارکات مسئولیت پیش برد امور را عهده دار شده اند.


وی افزود: یقیناً با برنامه ریزی های انجام گرفته و زحمات کمیته های سه گانه مراسم میلاد، مراسم امسال که با شعار « پیامبر رحمت، محور وحدت و بصیرت » برگزار می شود، مراسمی متفاوت تر از سال گذشته خواهد بود.


مسئول دفتر امام جمعه پاوه در پایان در خصوص زمان دقیق برگزاری این مراسم گفت: با توکل و امید به پروردگار این مراسم معنوی و باشکوه روز پنجسنبه سوم دیماه 94 مصادف با دوازدهم ربیع الاول1437 از ساعت 8:30 صبح در مسجد جامع پاوه برگزار خواهد شد.


وی افزود: سخنرانی چند نفر از علماء و روحانیون، مولودی خوانی گروههای برتر مولودی خوانی ، شعر و ... از برنامه های این جشن بزرگ خواهند بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد