مسعود حسینی خبر داد:

کسب آمادگی یکی از بهترین روشهای پیشگیری در کاهش خطرات ناشی از زلزله است/شنیده های موجود در بین شهروندان شایعه ای بیش نیست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293694|15:25 - 1394/09/29
نسخه چاپی
کسب آمادگی یکی از بهترین روشهای پیشگیری در کاهش خطرات ناشی از زلزله است/شنیده های موجود در بین شهروندان شایعه ای بیش نیست
رئیس اداره هلال احمر پاوه در خصوص وقوع زمین لرزه و کسب آمادگی شهروندان در شهرستان پاوه اظهار داشت: کسب آمادگی به عنوانی یکی از بهترین روشهای پیشگیری در کاهش خطرهای ناشی از این پدیده محسوب می شود.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره هلال احمر پاوه در خصوص وقوع زمین لرزه و کسب آمادگی شهروندان در شهرستان پاوه اظهار داشت: کسب آمادگی به عنوانی یکی از بهترین روشهای پیشگیری در کاهش خطرهای ناشی ازاین پدیده محسوب می شود.

مسعود حسینی افزود: در مرحله آمادگی است که روشهای ایمنی و چگونگی کاربرد آنها آموخته می شود، بنابراین ضروری است که آموزشهایی برای آشنایی با پدیده زلزله و نحوه مقابله با خطرات ناشی از آن به عموم مردم ارائه شود.

وی گفت: اما اکنون تنها از مردم خواهان آنیم که آرامش خود را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند .

وی با بیان اینکه شایعات موجود در شهرستان مبنی بر وقوع یک زمین لرزه ای با شدت بیشتر در شهرستان، صحت ندارد ادامه داد: به هیچ  وجه امکان پیش بینی وقوع زلزله برای هیچ کس و هیچ دستگاهی امکان پذیر نیست که بتواند زلزله را پیش بینی کرده و لذا این شایعاتی بیش نیست که در مردم می چرخد.

وی رعایت چند نکات اصلی را برای مقابله با این پدیده طبیعی ضروری دانست و گفت: مردم باید با نکات مهم آموزشی در مقابله با ان آشنا شوند.

1- هر شخص نقاط امن خانه و محل سکونت خود را قبل از هر چیزی شناسایی کند . مثلا به اعضای خانواده بگوییم که در داخل یک ساختمان چه نقاطی امن ترین مکان ها هستند . در داخل ساختمان گوشه های اتاق های داخلی و چهار چوب درب هایی که قسمت بالایی آن فاقد شیشه باشند امن هستند

2- هنگام وقوع زلزله آرامش تان را حفظ کنيد. ترس و وحشت سرعت عکس العمل تان را کمتر مي کند.

3- در صورتي که در يک ساختمان يک طبقه و نزديک در خروجي هستيد، تا آنجا که ممکن است به سرعت ساختمان را ترک کنيد اما اگر هنگام وقوع زلزله در ساختمان بلند و چند طبقه هستيد سعي نکنيد که با استفاده از پله ها ياآسانسور بيرون برويد .

4- در محل هاي امن پناه بگيريد. از پنجره ها و کمدهاي بلند که بدون مهار هستند و همچنين اشيايي که ممکن است روي شما سقوط کنند و پرت شوند، دور شويد .

-5 اگر محل ايمن وجود ندارد و به کنار ديوار رفته و در حالي که نشسته ايد سر خود را روي زانوهايتان خم نموده و با کف دست ها پشت سر خود را گرفته و يا بازوها از سرتان محافظت کنيد

6- زيرميزناهارخوري يا ميز تحرير و يا تخت خواب هم می توانید پناه بگيريد و چنانچه در اثر زلزله حرکت کردند پايه هاي آنها را با دستان تان محکم بگيريد . در هر صورت توصیه می شود از شایعه پردازی بپرهیزیم و هر کدام در حد توان به دوستان ، آشنایان ، همسایگان و ... این نکات را توصیه کنیم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد