آیت الله علما در جشن ميلاد پيامبر در پاوه:

اگر اقتدا به رسول الله داشته باشیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293712|12:19 - 1394/10/03
نسخه چاپی
اگر اقتدا به رسول الله داشته باشیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دنیای اسلام امروز گرفتار این معناست که از صراط مستقیم خارج شده است گفت: اگرما اقتدای به رسول الله بکنیم هیج مشکل و خسارتی را نداشته و لذا سعی ما بر این است که دنبال راه و روش پیامبر بزگوار اسلام حرکت کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص)که در مسجد جامع پاوه با حضور استاندار کرمانشاه ،فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)کرمانشاه، علما و روحانیون شهرستان های مختلف استان و کشور عراق، برخی از مدیران کل و حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به گفته هایی از ملاصدرا و محی الدین عربی اظهار داشت:  هر موجودی بر روی زمین یک ملائکه و ماوری دارد به طوری که تمامی موجودات عالم توام با یک ملائکه هستند.

آیت الله علما با بیان اینکه همه این کائنات درود ، رحمت و حرکات خود را نثار رسول الله (ص) می کنند افزود: چون وجود هستی و تمام عالم بدون وجود رسول خدا (ص) هیج و صفر است.

وی گفت: ملائکه ،مومنین و عالم هستی به دنبال رسول الله(ص) آمده و امروز این افتخار نصیب ما است که ما هم دنبال نبی مکرم اسلام(ص) هستیم.

وی ادامه داد: اسوه و الگوی ما در زندگی کسی است که همه افتخار مریدی رسول الله را دارند و افتخار ما هم این است که امت آن هستیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دنیای اسلام امروز گرفتار این معناست که از صراط مستقیم خارج شده است گفت: اگرما اقتدای به رسول الله بکنیم هیج مشکل و خسارتی را نداشته و لذا سعی ما بر این است که دنبال راه و روش پیامبر بزگوار اسلام حرکت کنیم.

وی ادامه داد: از جناب حاجی ماموستا ملا قادر قادری نهایت تشکر و قدردانی خود را به جهت برگزاری این مراسم با محتوای سنگین و به اسم میلاد رسول الله که فضائل آن رسول یادآور می شود دارم.

آیت الله علما گفت: قید بصیرت نکته اساسی این مراسم است که آگاهی و بصیرت را در بین جوانان ازدیاد می نماید .

وی با بیان اینکه حضور همه ما مجموعا استوار اسلام و نظام است گفت: اقتدار کلمه لااله الاالله با آن محتوای که دارد واجب و ناظم بر همه ما است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر مراقبت از اسلام تصریح کرد: امروز دشمن در حال متزلزل و سست کردن این اسلام است در حالی که این اسلام شهادت به رسالت است که با گذشت 1400 سال قدرت و عظمت و شوکت خود را حفظ کرده است.

وی در پایان گفت: این محبت، صمیمیت و امنیت در کشور مثال زدنی است و آن هم ناشی از هوشیاری و آکاهی خود مردم است .

 

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: از اینکه توفیق حضور در این مراسم میلاد پیامبر گرامی اسلام برای اینجانب فراهم شد خداوند را سپاسگزاری می کنم.

اسدالله رازانی افزود: از مجموعه پیامهایی که پیامبر گرامی اسلام برای مسلمانان آورده است جا دارد به مناسبت شرایط زمانی توجه بیشتری به بخشی از این پیام ها داشته باشیم و آن هم ندای رحمت و اخوت و برادری است که به عنوان یکی از محوری ترین پیامهای پیامبر در تعالیم زندگی منعکس شود.

وی گفت: برخلاف دیگر ادیان در دنیا، این تنها دین اسلام است که بابت داشتن کتاب قرآن از همه دین های دیگر متمایز است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای اسلام رحمت خداوند است و با تعبیر امام(ره) اگر قرآن نبود راهی به معرفت خدا نبود و رویکرد خداوند به بشریت و مسلمین رحمت است.

وی در پایان با اشاره به مشکل بازگشایی مرز شومشی و تردد مسافر گفت: ان شالله هر چه زودتر مسئولین عراقی آمادگی لازم خود را جهت تردد مسافر و بازگشایی مرز شوشمی اعلام و ارتباط بیشتری بین این دو کشور برقرار شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد