فردا، نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها، به کسانی که رد صلاحیت شده اند اعلام خواهد شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293769|17:05 - 1394/10/14
نسخه چاپی
فردا، نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها، به کسانی که رد صلاحیت شده اند اعلام خواهد شد
روز سه شنبه (فردا)15 دیماه نتایج اولیه بررسی صلاحیت کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیاتهای اجرایی فقط به کسانی که صلاحیت آنها رد شده اعلام خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، طبق تبصره ذیل ماده 50 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیاتهای اجرایی موظفند تا پایان روز چهاردهم دیماه نظر نهایی خود را در مورد صلاحیت کاندیداها مشخص و از روز پانزدهم به آنان اعلام نمایندوطبق قانون فقط نتایج صلاحیت آندسته از داوطلبانی که توسط هیاتهای اجرایی رد صلاحیت شده اند طی نامه ای رسما به آنان اعلام می شود و به افرادی که صلاحیت آنها تایید شده نامه ارسال نمی گردد.

همچنین طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیاتهای اجرایی خواستار بیان دلایل رد صلاحیت خود باشند فرمانداریها بصورت محرمانه می توانند دلیل رد صلاحیت را به آنان اعلام کنند.

کار هیاتهای اجرایی براساس قانون و اعلام مراجع چهارگانه ( اطلاعات. دادگستری . نیروی انتظامی و ثبت احوال ) و همچنین تحقیقات محلی خواهد بود که تمامی این موارد باید براساس مستندات باشد . یعنی این دستگاههای چهارگانه وقتی نظر خود را در مورد کاندیدایی اعلام می کنند حتما مستندات قانونی خود را نیز باید ارسال نمایندوکاندیداهایی که صلاحیت آنها توسط هیاتهای اجرایی رد شده است می توانند از روز 16 دیماه بمدت 4 روز شکایات خود را به هیات نظارت استان ارائه دهند.

 

دراین راستا هیات  نظارت استان طبق قانون می توانند علاوه بر بررسی شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده حتی در مورد کاندیداهایی که صلاحیت آنها توسط هیاتهای اجرایی تائید شده می توانند اعلام نظر کنند . یعنی ممکن است برخی از کاندیداهایی که ابتداء در هیاتهای اجرایی صلاحیت آنها تایید شده توسط هیات نظارت صلاحیت آنها رد شود.

 

در نهایت لیست نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده پس از بررسی شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به فرمانداری های استان اعلام خواهد شد.

منبع:آوای اورامانات

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد