کشف اثر سه هزار ساله در روستای روار

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293779|20:09 - 1394/10/16
نسخه چاپی
کشف اثر سه هزار ساله در روستای روار
در نتایج بررسی‌های اولیه انسان‌شناسی که بر روی مجموعه‌ای از اسکلتهای انسان، در کاوش‌های اخیر یک گورسنگی سه‌هزارساله در شهرستان سروآباد کشف‌ شد و اطلاعات جدیدی از وضعیت سلامت و تغذیه ساکنان این منطقه بدست آمد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از کردپرس طبق گفته مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشکری استان کردستان، گورکاوش شده در نزدیکی روستایروآرقرار دارد و اخیراً  هم زیر نظر طاهر قسیمی از باستان شناسان استان کاوش و مستندسازی شده است.

سیدمحسن علوی افزود: گور کاوش شده حاوی بقایای مهمی از عصر آهن است که در یک دوره زمانی، به‌طور مکرر برای تدفین مورداستفاده ساکنان منطقه بوده است.
 وی تصریح کرد: درکاوش گورسنگی ، بقایای پراکنده حدود هشت اسکلت انسان یافت شده که بر اساس مطالعات انجام‌شده اغلب مربوط به افراد بالغ‌اند.
او اذعان داشت: شمار زیادی دندان انسان در این کاوش‌ها به‌دست‌آمده که در بررسی آن‌ها اطلاعاتی درباره سلامت جسمی و وضعیت تغذیه مردمان عصر آهن منطقه اورامان به دست داده است و طبق گفته این انسان‌شناسان این اداره در بررسی دقیق دندان‌های یک آرواره که متعلق به فرد جوانی با سن حدود 16 الی20 سال است و حدود سه هزار سال قدمت دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد