کنسرت تک نوازی تنبور علی اکبر مرادی در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293924|02:04 - 1394/11/24
نسخه چاپی
کنسرت تک نوازی تنبور علی اکبر مرادی در پاوه برگزار شد
با همت خانه موسیقی و انجمن موسیقی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه ، کنسرت تک نوازی تنبور علی اکبر مرادی در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، این کنسرت در دو بخش برای علاقه مندان به موسیقی در سالن ارشاد اسلامی اجرا گردید که بخش اول ، براساس ته رزهای "غریبی"،"ساروخانی" و "شاه خوشینی" و بخش دوم نیز براساس ته رزهای " اله ویسی" و "هجرانی" و "سه ته رز" اجرا گردید.

 

گفتنی است علی اکبر مرادی معلم، مقام دان نوازنده و تکنواز صاحب سبک تنبور و آهنگساز نواهای تنبوری می باشد که متولد 1336 در گوران کرمانشاه و از شش سالگی به تشویق پدر و مخصوصا پدربزرگش ، نوازندگی تنبور را اغاز کرد.

 

وی جوایز و افتخارات مقام برتری را از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب نموده است و با فعالیت های آموزشی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرده است و در این راستا برای نخستین بار به تنظیم متدی علمی برای آموزش تنبور کرده و کتاب آموزش تنبور نوازی را نگارش کرده است.

 

استاد علی اکبر مرادی در ابتدای این کنسرت نیز در سخنانی به سبب وجود موسیقی اصیل هورامی در منطقه، پیشنهاد ایجاد یک خانه با عنوان "خانه سیاوچمانه" را در این شهرستان داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد