گزارش/در کانکس چه می گذرد؟

تشکیل کلاس درسی دانش آموزان پاوه در کانکس/سعدی فتاحی: تشکیل کلاس درس در کانکس، شرایط مناسبی برای آرامش روانی دانش اموزان نخواهد داشت

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293926|02:11 - 1394/11/25
نسخه چاپی
تشکیل کلاس درسی دانش آموزان پاوه در کانکس/سعدی فتاحی: تشکیل کلاس درس در کانکس، شرایط مناسبی برای آرامش روانی دانش اموزان نخواهد داشت
تاثیرگذاری مکان آموزشی در کانکس ها بیشتر از انچه که انتقال پیام آموزشی به دانش آموزان را در پی داشته باشد،تاثیری منفی را بر روحیه آنان بر جای خواهد گذاشت.

به گزارشهزار ماسوله، در پی تماس برخی از کاربران سایت خبری تحلیلی هزارماسوله مبنی بر اینکه دبستان 12 فروردین واقع در ترمنیال کرمانشاه سه راهی روستای دوریسان فاقد مکان آموزشی مناسب جهت تدریس به دانش آموزان است، با حضور در آن محل این گزارش ارائه می گردد.

 

وضعیت نامطلوب مکان اموزشی این مدرسه با وجود کانکس ها در محیط آن جهت آموزش و تدریس به دانش آموزان از موارد مهم و قابل تاملی بود که دانش آموزان جهت کسب علم و دانش باید سرمای طاقت قرسای زمستان را نیز در آن متحمل شوند.

 

وجود این کانکس ها جهت فراگیری علم و دانش علاوه بر آنکه وضعیتی نامطلوب با فضایی محدود را برای دانش آموزان دو شهرک در این محله، رقم زده است بلکه باید سرمای این زمستان را نیز متحمل شوند.

 

تاثیرگذاری این مکان آموزشی در کانکس ها بیشتر از انچه که انتقال پیام آموزشی به دانش آموزان را در پی داشته باشد،تاثیری منفی را بر روحیه آنان بر جای خواهد گذاشت.

 

در هر حال دانش آموزان حق استفاده از فضای آموزشی استاندارد را دارند ولی کوچک بودن این کلاس های کانکسی و آلودگی صوتی در ایجاد مشکل برای فهم موضوع، از مواردی است که می توان گفت دانش اموز را آزار می دهد و در نتیجه از محيطي آرام که مناسب تحصيل و استراحت باشد محروم شده اند.

 

یکی ازوالدیناین دانش اموزان در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: دانش اموزان این مدرسه از کمبود فضای مناسب جهت فراگیری علم و دانش رنج می برند.

 

وی افزود: کانکس هایی را برای ایجاد کلاس آموزشی دانش آموزان تهیه کردند که به هیج وجه ممکن مناسب نیستند.

 

وی گفت: در زمستان این دانش آموزان مجبور به تحمل سرمای شدید می شوند که این بر فراگیری دانش آنان تاثیر منفی می گذارد.

 

وی خواستار انعکاس این گزارش به مسئولین شد و گفت: روا نیست که در این مدرسه و در ورودی شهر پاوه و سه راهی روستای دوریسان ، امروزه دانش اموزان از حداقل امکانات آموزشی محروم باشند.

 

وی در پایان گفت: این کانکس ها فاقد هر گونه امکانات ابتدایی جهت رفاه حال دانش آموزان در این فصل سرد سال هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوهنیز در گفتگویی با خبرنگار ما با تایید خبر فوق اظهار داشت: این کانکس ها با امکانات خوب و قابل استاندارد هستند که به عنوان کانکس استاندار کلاسی می باشند.

 

سعدی فتاحی افزود: در زمان خود بزرگترین خیانتی که به این محله وارد شده است ، ایجاد دو شهرک فرهنگیان و بسیجیان در این محله بوده است.

 

وی گفت: این دو شهرک علی رغم آنکه چندین شورای آموزش و پرورش برای آن با حضور مسئولین ذیربط تشکیل گردید، ولی فضای آموزشی مناسب برای آنها تعیین نگردیده است.

 

وی ادامه داد: با ایجاد این دو شهرک در این محله، این دبستان نیز بدلیل نبود فضای مناسب جهت آموزش دانش آموزان، اقدام به گذاشتن چند کانکس برای تشکیل کلاسهای دانش آموزان شده است.

 

فتاحی تصریح کرد: این کانکس ها علاوه بر انکه فضای محیط مدرسه را اشغال کرده اند، بلکه امروزه نیزتشکیل کلاس درسی در انها ، قابل تصور نخواهد بود که شرایط مناسب و استانداردی را برای آرامش روانی داشن آموزان داشته باشد.

 

وی گفت: با احداث این دو شهرک در این محله ، یک متر فضای آموزشی برای آنها اختصاص نداده اند.

 

جهت حضور در این کانکس ها و دریافت آخرین خبر از وضعیت استاندارد آنها و وسایل گرمایشی، مدیر این دبستان با برخوردی قابل تامل مانع از هرگونه تصویربرداری در آنها شد و این اقدام نیز مصداق این جمله خواهد بود که "در کانکس چه می گذرد؟"

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد