کاندیداهای خبرگان رهبری تاکید کردند:

حضور حداکثری در انتخابات دشمن را نا امید می‌کند/ لزوم حفظ اتحاد و همدلی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293963|15:35 - 1394/12/02
نسخه چاپی
حضور حداکثری در انتخابات دشمن را نا امید می‌کند/ لزوم حفظ اتحاد و همدلی
کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه گفتند: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی دشمن را ناامید و به آنها ثابت می کند که حق تصمیم گیری در شئون مملکت ما را ندارد.

به گزارش هزارماسوله به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،شور انتخاباتی ایجاد شده در استان کرمانشاه با ترکیب متفاوت طیف‌های اصولگرا، نزدیک به دولت و مستقل در عرصه انتخابات خبرگان مشهود و عرصه‌ای برای حضور حداکثری به عنوان وجه اشتراک و رویکرد تمام کاندیداهای خبرگان در استان فراهم کرده است.

 

در این راستا ۲ تن از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه در گفتگو هایی جداگانه مواضع خود را در خصوص ثبت نام دوباره برای انتخابات خبرگان بیان کردند.

 

آیت الله حسن ممدوحی در خصوص اختیارات نماینده مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: اختیارات قانونی نماینده خبرگان کاملاً واضح است. کار نماینده خبرگان در امر نظام و رهبری است.

 

وی افزود: نماینده خبرگان بازوی قدرتمند رهبری است و از سوی دیگر به عنوان وکیل مردم موظف است پیگیر رفع مشکلات مردم در چارچوب وظایف قانونی و اختیارات قانونی باشد نماینده خبرگان باید در مقابل فساد سکوت نکند و خدمتگزار مردمش باشد.

 

از هیچ تلاشی برای کمک به مردم دریغ نمی‌کنم

 

ممدوحی ادامه داد: خداوند عنایت فرموده و آبرویی دارم که برای کمک به مردم استان کرمانشاه استفاده کنم. متاسفانه استان کرمانشاه در بسیاری از زمینه‌ها عقب گرد داشته و باید چاره اساسی برای مشکلات اندیشیده شود.

 

این کاندیدای خبرگان رهبری در خصوص برنامه های مد نظر خود نیز گفت: مهمترین برنامه و هدفم در مجلس همچون سال‌های گذشته پیگیری مشکلات مردم استانم است و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم دریغ نمی‌کنم متاسفانه بیکاری مشکل بزرگ استان کرمانشاه شده و در سال‌های گذشته هم بیشتر شده است.

 

آیت الله ممدوحی افزود: بیشترین تاکید من رفع مشکلات مردم به ویژه مردم مناطق فقیرنشین و کم برخوردار استان است و نماینده خبرگان باید وکیل مردم خود باشد.

 

وی تصریح کرد: کسی می‌تواند به کشور خدمت کند که دغدغه خدمت داشته باشد، مشکلات مردم را بشناسد و تعامل با مردم را اساس کار خود قرار دهد و از مردم فاصله نگیرد.

 

ممدوحی از مردم دعوت کرد با حضور حداکثری خود در انتخابات چشم دشمن را کور کنند و اجازه نفوذ به بیگانه را ندهند مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی به دشمن ثابت خواهند کرد که دشمن حق تصمیم گیری در شئون مملکت ما را ندارد و دشمن را ناامید می‌کند.

 

تاکید بر احترام به قانون و حفظ حرمت شورای نگهبان

 

وی با تاکید بر احترام به قانون و حفظ حرمت شورای نگهبان، خاطر نشان کرد: شورای نگهبان نهاد مورد تایید و تاکید امام و رهبری است و تخریب جایگاه شورای محترم نگهبان توهین به قوانین مقدس جمهوری اسلامی است و کسانیکه که خواسته یا ناخواسته علیه شورای نگهبان موضع می‌گیرند حرف دشمن را زده‌اند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون تصمیم گرفته و کوچکترین بی‌عدالتی و بی‌قانونی از سوی این نهاد صورت نگرفته است.

 

آیت الله ممدوحی در خصوص دیدگاه خود در مورد مردم استان و اعتقاد به جوانگرایی، اظهار داشت: شهر کرمانشاه شهر امیرالمومنین(ع) است و مردم با ذوق و شوق فراوانی در گروه‌ها و احزاب مختلف در عرصه‌های مختلف حاضر می‌شوند و این دلیل بر نگاه خردمندانه و توجه فوق‌العاده مردم کرمانشاه به دین و انقلاب است.

 

وی افزود: همیشه تاکید من بر حضور جوانان در مساجد است اگر جوانان به مساجد بیایند آنچنان فضای عبادت و بندگی برآن‌ها حاکم می‌شود که جامعه را از بلاهای خطرناک محفوظ می‌دارد جوان مسجدی هرگز به آسیب‌های اجتماعی گرایش نمی‌یابد چراکه او از ابتدا متدین بار آمده و خیانت نمی‌کند.

 

ممدوحی ادامه داد: باید جوانان متصدی کارها شوند و صاحب مجلس شوند باید میدان را به جوانان داد و خردمندان و بزرگ‌ترها نظارت کنند باید به جوانان مسئولیت داد تا به نتایج خوب آن در جامعه دست یابیم.

 

لزوم اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنها

 

ممدوحی گفت: تاکید من بر میدان داری جوانان در عرصه دینداری و دفاع از انقلاب و دستاوردهای نظام است اگر به جوانان میدان دهیم و به آنان اعتماد کنیم به طور قطع اثرگذاری آن در صیانت از دستاوردهای انقلاب مشهود خواهد بود.

 

کاندیدای خبرگان رهبری در خصوص تاثیر تبلیغات رسانه‌های بیگانه در وضعیت اجتماعی مردم نیز، اظهار داشت: برنامه‌های فضای مجازی دشمنان به ویژه برنامه‌های ماهواره‌ای برنامه اسلام نیست بلکه برنامه صهیونیسم و برای نابودی و به فساد کشاندن خانواده‌های شرافتمند و متدین است.

 

ممدوحی افزود: جوانان باید به انقلاب و امام(ره) نزدیک شوند و با کلمات امام(ره) پیوند روحی داشته باشند و گوش به فرمان رهبری باشند و الحمدلله جوانان استان کرمانشاه ذوب در ولایتند اینجا هزاران جوان دارد که آینده کشور را می‌سازند.

 

وی گفت: فساد در دنیا به قدری شدت پیدا کرده که آدمی از روی شرم جرأت بیان ندارد و تبلیغات مسموم سبب نابودی خانواده‌ها شده است باید خطر را احساس کنید چراکه دشمن سر راه جوانان ما چاه کنده است.

 

لزوم حفظ وحدت برای اقتدار نظام

 

یکی دیگر از کاندیداهای خبرگان رهبری در استان کرمانشاه نیز، در خصوص اعلام موضع استقلال خود در انتخابات گفت: من به شعار انتخاباتی‌ام که اتحاد و همدلی مذاهب و جناح‌های سیاسی است اعتقاد قلبی دارم و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اعتقاد به لزوم حفظ وحدت برای حفظ اقتدار نظام و رهبری در این دوره با موضع مستقل حضور پیدا کردم اما برخی از احزاب اصلاح طلب استان کرمانشاه از بنده اعلام حمایت کرده و بنده به عنوان فردی اصولگرا و با توجه به شرایط خاص کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری با موضع مستقل وارد جریان انتخابات خبرگان شدم.

 

آیت الله علیرضا مستشاری افزود: متاسفانه از گروه‌های مختلف فشار وارد می‌آید که اگر می‌خواهی از تو حمایت کنیم باید موضع خود را اختصاصی بیان کنی. تاکید من در سخنرانی‌ها بر اعتقاد به شهروند درجه یک است می‌گویند و با اعتقاد می‌گویم به اصول شهروند درجه یک برای تمام گروه‌ها، احزاب سیاسی و ادیان و مذاهب در کشور پایبندم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم گرفتید در انتخابات خبرگان به عنوان نماینده مردم کرمانشاه داوطلب شوید، گفت: دلیل ثبت نام من برای مجلس خبرگان به نمایندگی از استان کرمانشاه دغدغه‌های من بود متاسفانه اوضاع استان کرمانشاه را نگران کننده دیدم چندی پیش در محضر مقام معظم رهبری وضعیت استان کرمانشاه به مدت ۴ ساعت تبیین شد و متاسفانه استان کرمانشاه در ۱۲ آسیب اجتماعی رتبه یک را داشت مثلا در بیکاری، طلاق، پایین بودن درآمد از میان ۳۱ استان رتبه اول را داشت اما در شاخص‌های رشد و توسعه در رتبه ۳۰ و ۳۱ استان‌های دیگر است و باید بگویم استان کرمانشاه تاکنون دلسوز نداشته است چراکه اختیارات مسئولانی همچون استانداران و نمایندگان در تمام استان‌ها به یک اندازه است اما نتیجه خوبی در مقایسه با سایر استان‌ها ندیدم و با جرأت می‌گویم کسی فریاد مردم کرمانشاه را به گوش مسئولان کشور نرسانده است.

 

تلاش برای ارتقای گفتمان سیاسی در کرمانشاه

 

مستشاری تاکید کرد: من تصمیم گرفتم گفتمان سیاسی را در استان کرمانشاه ارتقا و رشد دهم هر چند این مسئله به مذاق عده‌ای ناگوار است اما باید گفتمان سیاسی و قدرت تحمل پذیری نظر مخالف بالا رود و در ادامه مهمترین تاکیدم تلاش برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان است.

 

وی افزود: نکته دیگر که لازم به گفتن است تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصان و نخبگان از هر سطح و گروه و قشری در استان برای بررسی معضلات و مشکلات و پیدا کردن راه حل اصلی و چاره ساز با چاره اندیشی نخبگان این استان است که در برنامه من قرار دارد.

 

وی در ادامه در خصوص افراطی‌گری به ویژه در شئونات سیاسی نیز، اظهار داشت: مقام معظم رهبری اختصاصاً به جناح خاصی تعلق ندارد و باید بگویم طرفداری محض از فردی و به قولی مصادره او در حقیقت تخریب آن شخص است. اگر رهبری را دوست داریم نباید این مدل کار کنیم و لذا باید باهمدلی و هم زبانی زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

 

مستشاری افزود: رهبری نظام در واقع اقتدار نظام است و امنیتی که در کشور حاکم است ناشی از اقتدار رهبری است اما اقتدار رهبری با مصادره رهبری و مخالفت عملی با رهبری شکسته می‌شود. مقام معظم رهبری در دیدار خود با خانواده‌ شهدای اقلیت‌های مذهبی و دینی در کشور عملاً لزوم همزیستی مسالمت آمیز و تاکید بر اتحاد و همدلی را نشان دادند.

 

اصل شهروند درجه یک بودن برای تمام جناح‌ها و مذاهب ضروری است

 

این کاندیدای خبرگان رهبری همچنین در خصوص این سوال که چه جایگاهی را شایسته بانوان می‌دانید، اظهار داشت: من تنها کاندیدای خبرگانی هستم که در خصوص بانوان صحبت کردم بانوان نیمی از جمعیت کشورند پس باید در تمام عرصه‌ها مشارکت داشته باشند و با انتخاب بهترین نماینده چه در خبرگان چه در مجلس شورای اسلامی باید برای اعتلای جایگاه و منزلت خود قدم بردارند و تاکید من بر مشارکت بانوان در عرصه سیاسی است.

 

 مستشاری ادامه داد: اعتقاد و پایبندی به اصول شهروند درجه یک بودن برای تمام جناح‌ها و مذاهب و ادیان رویکرد من در عرصه خدمتگزاری است و اگر به این اصل واقف باشیم که اتحاد و همدلی به سود کشور است اهمیت شهروند درجه یک بودن نمایان می‌شود بارها گفته‌ام اگر می‌خواهیم نعمت امنیت در کشور مستدام باشد رمز و فرمول آن حفظ وحدت ملی در تمام زمان‌ها است و فرمول اجرای وحدت در کشور نیز اعتقاد به شهروند درجه یک بودن برای تمام گروه‌های سیاسی و مذاهب و ادیان است اگر همه ما به اصل شهروند درجه یک بودن برای همه افراد واقف و پایبند باشیم امنیت کشور تامین می‌شود همچنانکه مقام معظم رهبری بیشترین تاکید را بر حفظ وحدت در تمام مذاهب کشور دارند و باز هم تاکید می‌کنم امنیت کشور را با دعواهای اجتماعی دچار مخاطره نکنیم.

 

وی در پایان با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات و با اشاره به شعار انتخاباتی خود مبنی بر «اتحاد و همدلی مذاهب و جناح‌ها»، گفت: این شعار دغدغه ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته بود و ثانیه‌ای برای انتخاب شعار انتخاباتیم فکر نکردم و با احدی نیز مشورت نکردم معتقدم کسی که برای انتخاب شعار انتخاباتی اتاق فکر تشکیل می‌دهد و از دیگران مدد می‌طلبد او دغدغه مردم ندارد و هدفش از رفتن به مجلس غیر از نیت خدمت به مردم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد