علیرضا قبادی:

تاکنون 186 هزار کارت هوشمند ملی در سطح استان درخواست و صادر شده است/صدور این تعداد در شهرستان پاوه 6602 است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293977|13:47 - 1394/12/04
نسخه چاپی
تاکنون 186 هزار کارت هوشمند ملی در سطح استان درخواست و صادر شده است/صدور این تعداد در شهرستان پاوه 6602 است
مدیر کل سازمان ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: در سطح استان از آغاز اجرای این طرح تاکنون ، با درخواست 186 هزار عدد کارت و صدور و اتمام 160 هزار از آنها ، پیشرفت خوبی در سطح استان داشته ایم و این تعداد برای شهرستان پاوه نیز 6602 عدد کارت هوشمند ملی صادر شده است.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر کل سازمان ثبت احوال استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما در رابطه با صدور کارت هوشمند ملی اظهار داشت: از ابتدای این طرح تاکنون 186 هزار کارت هوشمند ملی درخواست شده است که 160 هزار از این کارت ها، جهت استفاده مردم صادر شده اند.

 

علیرضا قبادی با بیان اینکه تعداد 30 هزار از این کارتها مربوط به سنوات قبل بوده است افزود: پیش بینی می شود از ابتدای طرح تا پایان امسال نیز  190 تا 200 هزار درخواست کارت هوشمند ملی داشته باشم که قریب به اتفاق انها تبدیل به کارت و صادر خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی پروسه چند ساله خود را با آغاز این طرح طی کرده است گفت: برای این طرح در گام اول به تخصیص شماره ملی برای اسناد سجلی اقدام نموده ایم و گام دوم ابلاغ این شماره ملی به مردم بود و در گام سوم نیز کسانی که شماره ملی به آنان ابلاغ شده بود به صدور و تحویل کارت ملی به آنان، که همان کارت ملی قدیمی در دست مردم است، اقدام کردیم.

 

وی ادامه داد: با پایان اعتبار این کارت های ملی قدیمی و گذر از آن زمان، عمدتا این کارتها اعتبار لازم خود را از دست دادند که با بخش نامه های دولت اعتبار انها در چند سال اخیر تمدید شد.

 

وی تصریح کرد: عملیات طرح کارت هوشمند ملی نیز ، طی سه سال اخیر آن هم نه برای عموم مردم ، اجرایی شده است که در مراحل مختلف برای مجریان انتخابات و کسانی که به سن 15 سالگی رسیده بودند آغاز شد و در سال گذشته شروع عملیاتی در کل کشور آغاز شد.

 

قبادی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به سیاست گذاری دولت در جلوگیری از تبدیل شدن این پروژه به فرسایشی، سازمان ثبت احوال سعی کرد برای تعداد بیشتری از مردم به درخواست کارت هوشمند ملی با سهمیه های مشخصی برای استان ها اقدام کنند .

 

وی افزود: خوشبختانه در استان نیز با همکاری مردم و اداره پست و پیش خوان ها و ادارات سازمان تا این مرحله با درخواست 186 هزار عدد کارت و صدور و اتمام 160 هزار از آنها پیشرفت خوبی در سطح استان داشته ایم و این تعداد برای شهرستان پاوه 6602 عدد کارت هوشمند ملی صادر شده است.

 

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان با اشاره به اینکه کارتهای قدیمی در دست مردم اکنون نیز دارای اعتبار هستند گفت: امسال اولویت دریافت کارت هوشمند ملی با کسانی بود که تا به حال هیچ کارت ملی دریافت نکرده بودند و سال آینده نیز با اعلام سازمان ثبت احوال  مشخص خواهد شد چه دسته ای از مردم مجددا به دریافت کارت ملی اقدام بکنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر اینکه یارانه افرادی که اقدام به کارت هوشمند ملی نکرده اند قطع خواهد شد گفت:  کسانی که بالای 18 سال سن داشته و تاکنون به دریافت کارت ملی قدیمی هم اقدام نکرده اند یارانه آنان قطع خواهد شد و اگر این دسته از افراد نیز که در سامانه ثبت احوال اقدام به پیش ثبت نام کرده و کارت خود را دریافت نکرده اند قطع یارانه آنان منوط به دریافت کارت هوشمند ملی نیست بلکه این پیش ثبت نام ملاک قرار خواهد گرفت و باقی افراد که کارت ملی قدیمی را دارند هیچ گونه مشکلی از لحاظ قطع یارانه و یا امورات اداری ندارند.

 

وی در پایان گفت: با اعلام ثبت نام توسط سازمان ثبت احوال، برای کسانی که تاکنون به دریافت کارت ملی اقدام نکرده اند، اکنون امکان ثبت نام برای این دسته از افراد امکان پذیر است و این پروسه هم با توجه به زمان بر بودن آن و محدود بودن از نظر تجهیزات ؛ امکان ورود تمامی افرادی که کارت ملی قدیمی را دارند نخواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد