یادداشت یکی از کاربران سایت/

بهارستان با الفاظ نامناسب ، بهارستان نخواهد شد/گله مندی یکی از شهروندان در روز انتخابات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294002|23:43 - 1394/12/08
نسخه چاپی
بهارستان با الفاظ نامناسب ، بهارستان نخواهد شد/گله مندی یکی از شهروندان در روز انتخابات
حضور افراد در پای صندوق های رای به این معنی است که این افراد در مدت زمان تعیین شده شناختی را از کاندیدای مورد نظر بدست آورده اند و در روز تعیین شده پای صندوق های رای آمده اند تا به کاندیدای مورد نظر رای بدهند .

به گزارشهزار ماسوله، یادداشت یکی از کابران سایت را که در مورد حاشیه های روز انتخابات برای این سایت خبری تحلیلی ارسال نموده است را با هم می خوانیم.

 

روز 7 اسفند روز انتخابات، روز سرنوشت ساز ، رای تک تک افرادی که در پای صندوق های اخذ رای حاضر شده اند یعنی رای من ،رای تو، رای او و رای همه ما .

 

انتخاباتی که همه ما در تعیین آن نقش داریم روز سرنوشت ساز، که 7 اسفند ماه رقم خورد درحالی که بیش از یک هفته است نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شروع به تبلیغات کرده اند و به نوعی خود را به مردم شناسانده و مردم هم با استفاده از شناختی که از کاندیدها بدست آورده اند در این روز پای صندوق های رای حضور پیدا کردند و سرنوشت خود و مملکت خود را رو تعیین کردند .

 

حضور افراد در پای صندوق های رای به این معنی است که این افراد در مدت زمان تعیین شده شناختی را از کاندیدای مورد نظر بدست آورده اند و در روز تعیین شده پای صندوق های رای آمده اند تا به کاندیدای مورد نظر رای بدهند .

 

رای یک نظر شخصی و نظری است که هرکس براساس شناخت و آگاهی های خود از نامزدها بدست آورده است. هر اتفاقی ، هر رخدادی و یا اتفاق بزرگی در هرجایی که باشد قطعا با حاشیه هایی همراه است ؛ حاشیه هایی که بعضا جالب اند و بعضی دیگر جای بسی تامل و درواقع تاسف .

 

حاشیه های جالب مثلا شاهد حضور مردم از هر قومی از هر سنی از رای اولی گرفته تا پیرزن، پیرمرد صد ساله و با هر شرایطی مردمی عاشق میهن و مملکت خود را رو می بینیم که باز هم با وجود شرایط سختی مانند بیماری و یا هر شرایط دیگه ای در انتخابات حاضر شدند و پای صندوق های رای آمدند این حاشیه ها نه تنها جالب بلکه جای تقدیر و تشکر رو هم دارند .

 

اما حاشیه هایی دیگر که متاسفانه متاسفانه هم کم نیستن وجود تجمع های الکی در کنار شعب اخذ رای هستند که همچنان مشغول تبلیغات کاندیدای مورد نظر خود هستتند و متاسفانه هیچ گونه نظارتی از طرف دستگاه هایی اجرایی ندارد در واقع نوعی توهین است توهین به شعور افراد حاضر در پای صندوق های اخذ رای .

 

غرض از بیان و نگارش این یادداشت اتفاقی است که در این روز برای ما و همچنین شهروندان پاوه در شعبات اخذ رای اتفاق افتاد که با حضور در این شعبه های اخذ رای، هر چند موقع نوشتن کاندیدای موردنظر خود هیچ گونه امنیتی از طرف برخی از افراد از لحاظ سرک کشیدن تو برگه این و آن نداشتیم ولی با گذر و نادیده گرفتن از این مورد، وجود هواداران برخی از کاندیداها ، پای صندوق اخذ رای و تبلیغات برای کاندیدای خود حتی در هنگام نوشتن کاندیدای مورد نظر دیگر شهروندان، بسی جای تامل و تاسف دارد .

 

در واقع به نوعی توهین بود هر چند که ترجیح دادیم نشنیده بگیریم ولی متاسفانه تا اخرین لحظه از انداختن رای خود در داخل صندوق سعی به تبلیغات و تغییر کاندیدای مردم را به کاندیدای مورد نظر خود داشتند ، از طرفی رای افراد هم مختص آنان است و تغییر نظر کاندیدای خود به کاندیدای دیگر پای صندوق رای هم جزء محالات است؛ جالب تر آن است که در صورت آگاه یافتن از رای شهروندان به غیر از کاندیدای مورد نظر خود ،هنگام خروج از شعبه، آنها را مهمان الفاظی فوق العاده و غیرمحترمانه و کوچه بازاری( هرچی فکر کردم کلمه مناسبی پیدا نکردم که واقعا نشان دهنده و توصیف کننده خوبی برای این حرکت باشد)می کردند، حقیقتا باید به این افراد با الفاظ نامناسب که نماینده برخی از کاندیداهای خود می باشند باید گفت کهبهارستان با این الفاظ نامناسب، بهارستان نخواهد شد.

 

از طرف دیگر مسئولان هر یک از شعبات اخذ رای در هنگام حضور مردم پای صندوق ها، موظف به برقراری امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان در هنگام نوشتن نام اسامی کاندیداها خواهند بود که متاسفانه در این مورد و با سرک کشیدن افرادی دیگر در برگه اخذ رای، هیچ گونه نظارتی از طرف انان به عمل نیامد.

 

حرکت و رفتاری که فقط تو جامعه ما هنوز وجود دارد چیزی که اصلا تغیر نمیکند ، درواقع این مسایل عشیره و قبیله ای هنوز در میان مردم ما وجود دارند و هنوزم هستن افرادی که عشیره ای فکر می کنند و خودشان را از همه سر میدانند به امید رسیدن روزی که این مسایل و فرهنگ و منطق غلط در میان مردم از بین رود و شاهد روزی باشیم که صندوق های اخذ رایمون خالی از مبلغ کاندیدا ها در زمان اخذ رای باشد.

 

از مدیر سایت هزار ماسوله کمال تشکر و قدردانی رو دارم و امیدوارم که این مطلب رو انتشار دهند چون مطمینم این موارد برای شهروندان اتفاق افتاده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد