در پی درج خبری در تاریخ 23 اسفند 94 در این سایت؛

جوابیه ای بر خبر انتشار داده شده در این سایت خبری تحلیلی مبنی بر هدررفت آب در خیابان ارشاد اسلامی پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294076|16:07 - 1394/12/26
نسخه چاپی
جوابیه ای بر خبر انتشار داده شده در این سایت خبری تحلیلی مبنی بر هدررفت آب در خیابان ارشاد اسلامی پاوه
در پی درج خبری مبنی بر شکستگی لوله آب شرب شهر پاوه و هدررفت آب آشامیدنی، در خیابان ارشاد اسلامی، امور آبفای شهر پاوه جوابیه ای را در این خصوص ارسال نموده است که در متن خواهد امد.

به گزارشهزار ماسوله، در پی درج خبری مبنی برشکستگی لوله آب شرب شهر پاوه و هدررفت آب آشامیدنی، در خیابان ارشاد اسلامی امور آبفای شهر پاوه جوابیه ای را در این خصوص ارسال نموده است که در ذیل خواهد امد:

 

متن این جوابیه با عنوان حوادث و اتفاقات شبکه آب پاوه ، بدین صورت است:

 

از کلیه سایت های فعال شهرستان پاوه که مسائل و مشکلات مردم را منعکس می کنند و شرح وظایمان را به ما یادآور می شوند ممنونیم، بویژه سایت هزارماسوله که خبر شکستگی لوله اصلی خیابان ارشاد اسلامی را منصفانه منتشر کردند سپاسگزاریم همچنین از تلاش های شبانه روزی همکاران امور آب و فاضلاب پاوه که شغل آنها با استرس های منحصر به فرد (استرس هایی مانند مدیریت تامین مقدار آب بهداشتی مورد نیاز با فشار مناسب، وجمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر) می باشد تشکرمی گردد.

 


توپوگرافی خاص شهر و اختلاف ارتفاع زیاد -علی رغم تفکیک شبکه آب شهرپاوه به سه منطقه فشاری مجزا - سبب افزایش فشار شبکه توزیع آب ونیز افزایش تعداد شکستگی ها درسطح شهر گردیده است. وضعیت پلکانی شهر پاوه نیز موجب شده تا آب ناشی از شکستگی ها گاهاً باعث نشت درپی ساختمان واملاک پائین دست گردد که چند برابر شدن هزینه های تعمیرات ونگهداری شبکه، تخریب آسفالت ومعابر و در موارد نادری بروز خسارت به ساختمان ها را در پی دارد.

 


دراین راستا امور آبفای پاوه، اجرای مدیریت وکنترل فشار شبکه دربخش هایی از شهر که کانون شکستگی های شبکه از لحاظ آماری می باشند. ازجمله زمین شهری وکوچه بنیاد شهید (سنگ فرش) درسال 94 با نصب شیرهای کاهنده فشار (فشار شکن) تا حد زیادی فشار را در دو مسیر فوق کاهش داده وآمار حوادث وشکستگی های شبکه به نحو قابل قبولی کاهش یافته است و در سال 95 در بخش هائی دیگر از شهر با نصب شیر فشارشکن، فشار شبکه تعدیل می گردد والبته همان طوری که ذکر گردید بدلیل شرایط خاص توپوگرافی، کاهش وتعدیل فشار در بخش هائی از شهر عملا" امکان پذیر نمی باشد چون با کاهش فشار،امکان آبرسانی به نقاط مرتفع و بالادست وجود ندارد.

 


واما درمورد خیابان ارشاد اسلامی علاوه بر بالا بودن فشار شبکه که یکی از عوامل اصلی شکستگی ها می باشد، عامل دیگری در این میان موثر بوده وآن هم وارد آمدن بارهای زنده غیر متعارف بر تاسیسات زیرزمینی از جمله شبکه آب ؛ ناشی از تردد وحرکت مداوم خودروها وماشین آلات سنگین با تناژهای بالا وقابل توجه می باشد در حالیکه خیابان ارشاد اسلامی عملا" به عنوان مسیر فرعی و ارتباط شهری جهت تردد خودروهای سبک شهری تعریف شده است وامید است با اجرای طرح رینگ شهری واحداث کمربندی میزان تردد خودروهای سنگین در معابر شهری کاهش یافته وبار وارده برتاسیسات شهری نیز تعدیل وکاهش یابد.

 

 

روابط عمومی امور آبفای پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد