شاهو سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294115|21:38 - 1395/01/09
نسخه چاپی
شاهو سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری
بخشدار شاهو از توابع شهرستان روانسر گفت: این بخش سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است.

به گزارشهزار ماسوله، رئوف حسینی روز دوشنبه به ایرنا افزود: غار قوری قلعه به عنوان بزرگترین غار آبی آسیا و یکی از جاذبه های طبیعی این بخش آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.


وی از طبیعت و جنگل سرسبز روستاهای شبانکاره و قوری قلعه به عنوان یکی دیگر از شاخص ترین جاذبه های گردشگری بخش شاهو یاد کرد.


بخشدار شاهو با بیان اینکه جنگل شبانکاره با درختانی از بلوط در دامنه ارتفاعات این شهر قرار دارد بیان داشت: بخش شاهو با در برگیری مناطقی محدود ولی پرجاذبه، منطقه ای سرسبز برای جذب گردشگران است.


حسینی اظهار داشت: غار کاوات یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بخش شاهو است که در نزدیکی روستای شبانکاره و 2 کیلومتری غار قوری قلعه واقع شده است.


وی اضافه کرد: در اطرف غار کاوات نیز باغات مثمرثمری، سراب ها و چشمه های گوارایی وجود دارد که تفرجگاه بسیار جالبی برای مسافران است.


بخشدار بخش شاهو گفت: ارتفاعات سر به فلک کشیده شاهو و دامنه های زیبای آن از نقاط مهم گردشگری در شهرستان روانسر و بخش شاهو می باشد و به دلیل جاذبه های طبیعی و ممتاز به ثبت میراث طبیعی کشور رسیده است.


حسینی یادآور شد: این کوهستان از طبیعت زیبا و دست نخورده ای برخوردار است و ده ها نوع گل و گیاه زیبای دارویی و خوراکی در ارتفاعات و دامنه های کوه شاهو رویش دارند.


وی افزود: سال گذشته بیش از 200 هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی بخش شاهو دیدن کردند.


بخش شاهو از توابع شهرستان روانسر است که دارای 9 روستا با هفت هزار و 550 نفر جمعیت است.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد