برگزاری جشن میلاد کوثر در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294155|10:40 - 1395/01/18
نسخه چاپی
برگزاری جشن میلاد کوثر در پاوه
جشن میلاد کوثر به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) و گرامیداشت مقام شامخ زن با حضور امام جمعه پاوه، برخی از مسئولین و خواهران بسیجی در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این مراسم که با حضور مسئولین، خانواده های کارکنان و خواهران بسیجی در سپاه ناحیه پاوه برگزار شد ضمن تبریک روز زن به مادران مسلمان اظهار داشتند: ما معتقدیم که نصف جامعه ما خواهران هستند و نصف دیگر آن نیز متولد همین خواهران هستند که در کل می توان گفت که زن، یعنی کل جامعه که این قشر عظیم در تکمیل مردان، موثر خواهند بود.

 

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به اخلاق حسنه حضرت فاطمه زهرا از زبان حضرت عایشه اظهار کردند: حضرت عایشه می فرمایند: من شاهد برخورد پیامبر(ص) با دختر خود در رفتار، گفتار و کردار بوده ام که از هر حیث اخلاق این بانو به اخلاق پیامبر(ص) شباهت دارد و در مقابل هم رفتار حضرت فاطمه زهرا در برابر ابوی خود همیشه با تبسم همراه بود.

 

وی با بیان اینکه ما در طول تاریخ اسلام 4 زن با اخلاق حسنه داشته ایم گفتند: پیامبر همواره از 4 زن با نام های آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه به نیکی یاد کرده است و اخلاق و رفتار آنان را الگویی برای سایر زنان در جامعه معرفی کرده است.

 

امام جمعه پاوه افزودند: مراد از نامگذاری این روز و هفته نیز با نام زن، یعنی زنان جامعه ما باید از اخلاق و رفتار این زنان تاریخ اسلام، الگو و اسوه یاد بگیرند.

 

وی با اشاره به آیه ای از قران کریم و با بیان اینکه حجاب، شناسنامه زن مسلمان است ادامه دادند: دشمن همواره به دنبال یافتن ضعفی از فرهنگ ما خصوصا پوشش حجاب است که آن را در جوامع اسلامی و یا غیر اسلامی تبلیغ و نمود دهد.

 

ماموستا ملا قادر قادری در پایان با اشاره به اوضاع نامناسب جهان اسلام و کشتار مسلمانان در اطراف گفتند: ما باید شکرگزار نعمت امنیت در منطقه خود باشیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز زن و خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: حضرت زهرا یکی از زنانی است که در تمامی ابعاد زندگی می توان از اخلاق و رفتار وی الگو گرفت.

 

سرهنگ بهشتی راد افزود: الگوی رفتاری حضرت زهرا در مدت زمان کوتاه زندگی خود قابل پیگیری و الگو گیری است.

 

وی گفت: تاثیری که رفتار و اخلاق آن حضرت در جامعه آن زمان و تا به اکنون داشته اند باید زنانی که در جامعه اسلامی ، خود را مسلمان معرفی می کنند، از آن حضرت الگو بگیرند.

 

سرهنگ بهشتی با اشاره به نامگذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: نقش تک تک خواهران و مادران ما که به عنوان مدیر منزل می باشند در اقتصاد مقاومتی با تولید صنایع دستی می تواند تاثیرگذار باشد.

 

وی در پایان گفت: تا زمانی که جامعه ما به سمت خانواده مولد پیش نرود، اقتصاد مقاومتی ما نیز موفق نخواهد بود.

 

اجرای گروه سرود و نمایش طنز نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد