رحیمی زنگنه در پاوه:

زیر بنا و اساس توسعه و تحول یک جامعه فرهنگ است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294397|17:14 - 1395/03/16
نسخه چاپی
 زیر بنا و اساس توسعه و تحول یک جامعه فرهنگ است
مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به واسطه شرایط خاص جامعه ، برخی از مشکلات همچون مشکل بیکاری شاید به صورت مقطعی در اولویت قرار بگیرد اما زیر بنا و اساس توسعه و تحول یک جامعه فرهنگ است.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در مراسم آغاز به کار مجتمع فرهنگی هنری شهدای باینگان با حضور فرماندار پاوه ، رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه و مردم در باینگان برگزار شد اظهار داشت: به واسطه شرایط خاص جامعه ، برخی از مشکلات همچون مشکل بیکاری شاید به صورت مقطعی در اولویت قرار بگیرد اما زیر بنا و اساس توسعه و تحول یک جامعه فرهنگ است.

 

دکتر رحیمی زنگنه افزود: اگر افراد یک جامعه از راههای و روشهای مثبتی در فرهنگ برخوردار نباشد، توسعه آن فرهنگ ناقص خواهد بود.

 

وی با اشاره به نابودی زیر ساختها در جنگ جهانی دوم گفت: کشور سوئیس بعد از جنگ جهانی دوم که تمام زیر ساختهای خود را از دست داده بود، با دریافت تسهیلات زیادی از امریکا در جهت بهبود زیرساختها، آن را در زمینه های فرهنگی هزینه نمود و معتقد بود که اگر فرهنگ توسعه پیدا بکند همه مسائل هم مرتفع خواهند شد.

 

وی گفت: اگر ما امروز در جامعه ای که انقلاب را براساس آموزه های دینی بنیان نهاده ایم و ادعای ام القرای جهان اسلام را داریم، باید تبعیضی تمدن نوین اسلامی را از فرهنگ آغاز کنیم و معنی خیلی ساده آن باید افراد ذهنیت های مثبتی را نسبت به جهان پیرامون خود داشته باشند.

 

دکتر زنگنه با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف انرژی در کشورهای مختلف فرق دارد گفت: مگر می شود که در جامعه ای که ادعای پیشرفت و توسعه را داشته باشد ولی آن جامعه فرهنگ مطالعه را نداشته باشد بلکه قطعا مطالعه عمیقی در آن جامعه وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام همواره بر آموختن علم و رعایت نمودن حقوق شهروندی تاکید نموده است گفت: رعایت نمودن این حقوق شهروندی و آموزه های دینی توسط مردم در واقع تبدیل این آموزه های دینی به رفتار و فرهنگ است.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث مجتمع فرهنگی هنری در بخش باینگان تصریح کرد: افتتاح این مجتمع در شهر 2 هزار نفری باینگان مهم و اتفاق مبارکی برای این مردم خواهد بود .

 

وی با بیان اینکه سالیان زیادی دراحداث کامل این مجتمع سپری شده است افزود: در سال 1388 ساختمان این مجتمع تمام شده بود ولی بدلیل نبود اعتبارات، تکمیل کردن تجهیزات آن متوقف شده است.

 

وی گفت: در سال 1393 مبلغ 28 میلیون تومان برای تجهیزات داخلی مجتمع هزینه شده است و در سال 94 نیز 30 میلیون تومان را برای این مجتمع اختصاص دادند که تنها 50 درصد از تجهیزات آن مرتفع می گردید که فرماندار شهرستان پاوه، قول مساعد را در جهت لحاظ نمودن 60 میلیون تومان در شورای برنامه ریزی شهرستان داده است که امیدواریم با تامین این میزان اعتبار تمام تجهیزات آن تکمیل گردد.

 

زنگنه گفت: شخصیت ویژه ای که به عنوان ستون حرکت فرهنگی و معنوی در این شهرستان است جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری است که تقدیر و تشکر ویژه ای را از این شخصیت معنوی شهرستان،دارم.

 

وی در پایان گفت: در عصری که فضای مجازی و ماهواره این فرهنگ اصیل ما را مورد هدف قرار داده است ، باید بیش از پیش به تربیت فرزندان خود مسلط باشیم تا فرهنگ اصیل ایرانی را حفظ کنیم.

 

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این مراسم اظهار داشت: شهر باینگان با قدمت فرهنگی و غنای فرهنگی خاص ، بسیاری از مشکلاتی را که در جاهای دیگر وجود دارد در این شهر نداریم.

 

پرویز ایده پور افزود: ما در این شهرستان در سال گذشته برای اوین بار بیشترین توجه را به مسئل فرهنگی داشته ایم.

 

وی گفت: تاخیری که در احداث این مجتمع شده است تاخیری است که به لحاظ قانون در محدودیت های مالی خلاصه شده است.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه نیز گفت: وقتی به متون جامعه شناسی تاریخی هر جامعه ای نگاه می کنیم از فرهنگ به عنوان قلب تپنده هر جامعه ای یاد می شود که اگر آن فرهنگ ریشه در دیانت داشته باشد آن فرهنگ سعادت را به جامعه می بخشد اما اگر ریشه در فساد داشته باشد تباهی و ذلت را به جامعه می بخشد.

 

دکتر هدایت محمودی با اشاره به بزرگ مردانی در طول تاریخ در بخش باینگان افزود: این عزیزان در امورات فرهنگی دستی از آثار خودرا داشته اند.

 

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان از عرصه فرهنگ به عنوان جنگ یاد کرده است که در طول تاریخ می دانیم همخواره نیازمند عده و عُده بوده است.

 

وی گفت: هر پیشرفت و توسعه همه جانبه ای نیازمند مشارکت عمومی است که می تواند هر جامعه ای را از قعر به اوج برساند.

 

وی در پایان با اشاره به روز جهانی محیط زیست افزود: وجود ثمن هایی فعال همچون نیک اندیشان و طبیعت بیانگان در این شهر و استفاده از این مجتمع فرهنگی ، می تواند مرکزی جهت اشاعه کار فرهنگی قرار بگیرد.

 

بخشدار باینگان نیز در این مراسم اظهار داشت: احداث یک مجتمع فرهنگی هنری در این شهر نیاز اساسی برای باینگان بود که امروز به بهره برداری رسید.

 

اردلان حاتمی افزود: به واقع احداث دیر هنگام این مجتمع فرهنگی را با بیش از 4 سال الان هم دلایل تاخیر در بهره برداری آن را ندانستم.

 

وی گفت: در این شهر که مردم در امورات فرهنگی پیش قدم تر از مسئولین بوده اند، می طلبید که این مجتمع زودتر راه اندازی می شد.

 

ارائه سخنانی در مورد احداث مجتمع فرهنگی توسط خسروی شورای شهر باینگان و اجرای گروه مولودی خوانی ذاکرین پاوه از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

 

در پایان هم از این ساختمان مجتمع فرهنگی بازدید به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد