گیوه بافی نمادی از تجلی اقتصادی مقاومتی در پاوه توسط بانوان این شهرستان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294461|00:09 - 1395/03/23
نسخه چاپی
گیوه بافی نمادی از تجلی اقتصادی مقاومتی در پاوه توسط بانوان این شهرستان

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

تولید صنایع دستی از جمله گیوه بافی و قالی بافی و همچنین پرورش زنبور عسل به عنوان نمونه می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را ایفا کنند که در این رابطه گزارشی از وضعیت چنین طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه ارائه می گردد.

 

گوهر بیگامیری از کسانی است که به حرفه گیوه بافی روی آورده است و توانسته است پس از یک دهه هنوز به این حرفه مشغول باشد.

وی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: به سبب علاقه خاصی که به گیوه بافی داشتم حدود 11 سال است که در کنار خانه داری به حرفه گیوه بافی هم مشغول هستم.

 

وی افزود: مهارت لازم را هم از سازمان میراث فرهنگی فراگرفته و تسهلات لازم را هم برای توسعه آن از بسیج سازندگی دریافت کرده ام.

 

وی در پایان گفت: گیوه بافی در پاوه از بازار فروش خوبی برخوردار است علاوه بر آنکه مورد استفاده مردم منطقه می باشد به استانهای همجوار و حتی کشور همسایه هم ارسال می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد