امام جمعه پاوه:عدالت و امنیت مهمترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294509|23:35 - 1395/04/02
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه:عدالت و امنیت مهمترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است
امام جمعه پاوه با بیان اهمیت و جایگاه قضاوت گفت: مهمترین درخواست و توقع مردم از دستگاه قضایی ایجاد امنیت و اجرای عدالت است.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در دیدار رئیس و کارکنان دادگستری پاوه با وی که صبح امروز در مسجد قبای پاوه برگزار شد، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار داشت: 7 تیر اگر به عنوان روز قوه قضائیه از آن یاد می شود حقیقتا با شهید شدن بهشتی به عنوان روسای قوه قضائیه وقت و 72 تن از یارانش مهم است.

 

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به شرح حال و سیره پیامبران گذشته افزود: تمامی پیامبران ضمن ابلاغ رسالت الهی قاضی بوده و برای حل اختلاف ها و دعاوی مردم قضاوت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه هیچ حکومتی در دنیا وجود ندارد که بخشی از آن قوه قضائیه باشد گفت: گاها قضات دست نشانده حکومتها بوده و گاهی اوقات هم به صورت مستقل عمل کرده اند.

 

وی کثرت قوانین در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کثرت قوانین در صدور احکام قاضی می تواند تأثیرگذار باشد لذا نیاز به تجدید نظر و اصلاح است.


وی تمکین به قانون و اجرای آن را براساس عدالت موجب حل و رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه دانست و گفت: انجام کارهای فرهنگی در دادگستری به منظور ارشاد و راهنمایی مراجعان و متهمان بسیار مهم و حایز اهمیت است.

 

ماموستا ملا قادر قادری در پایان گفت: قضات و کارکنان دادگستری می توانند با برخورد درست و همراه با احترام، مجرمان و متهمان را از کرده خویش پشیمان کنند که این حرکت خود از هر حکمی تأثیرگذارتر است.

 

در ابتدای این دیدار رئیس دادگستری شهرستان پاوه نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: دادگشتری شهرستان پاوه یگ دادگستری پیشرو و موفق در تحقق در برنامه های اهداف سیاستهای قوه قضائیه است.

 

صادق تاری وردی افزود: به طوری که در سال گذشته ما 10398 فقره پرونده ورودی به این سازمان و 10438 پرونده نیز به عنوان خروجی بوده است و هم اکنون نیز 508 پرونده در جریان دادرسی قرار دارند.

 

وی گفت: اگر قیاسی را به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم 36 درصد پرونده ورودی به دادگستری و 38 درصد نیز پرونده خروجی افزایش داشته ایم.

 

وی گفت: دادگستری پاوه متشکل از یک شعبه کیفری ، حقوقی و دادگان انقلاب می باشد و در دادسرا نیز یک شعبه دادستانی، یک شعبه دادیاری است.

 

وی در پایان گفت: ما دو شعبه فعال شورای حل اختلاف در شهرستان و 6 شعبه روستایی در گلال، باینگان، زردویی، داریان،نوسود و نودشه مستقر هستند.

 

در پایان نیز حاضرین با حضور بر مزار شهیدان 26 مرداد پاوه و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد