تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت یک هکتاری زعفران توسط کارآفرین برتر پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294614|00:45 - 1395/04/26
نسخه چاپی
تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت یک هکتاری زعفران توسط کارآفرین برتر پاوه
اکرم حسینی کارآفرین و کشاورز برتر شهرستان در سطح استان گفت: این محصول علاوه بر اینکه آب کمتری مصرف می کند دارای سود اقتصادی بسیار بالایی است و در این شرایط و بحران کم آبی می تواند بعنوان یک کشت جایگزین برای محصولات پرمصرف آب، معرفی و توسعه داده شود.

به گزارشهزار ماسوله، اکرم حسینی کارآفرین برتر این شهرستان، و کشاورزی موفق در پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله در خصوص کاشت و برداشت محصول زعفران در روستای خانقاه این شهرستان اظهار داشت: زعفران، گیاهی دارویی است که در مواقع خشکسالی نیز بدلیل کم آبخواری بودن آن کاشت و برداشت می شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه در سالهای اخیر خشکسالی های زیادی را تجربه کرد و ساکنان آن، آب و هوای خشک و نیمه گرمسیری را تجربه می کردند به این فکر افتادم که کشت زعفران با آبیاری کم ان می تواند در سبد کشاورزی ، کشاورزان منطقه سهم مهمی را داشته باشد.

 

وی گفت: این گیاه گیاهی نیمه دیمی است که تنها در فصل پاییز و در آبان ماه نیز ، هم گیاه و گل اصلی آن روییده می شود.

 

وی افزود: دوره کاشت این محصول نیز 7 الی 10 ساله است که هر ساله این گیاه کاشت شده، خودبخود پیازچه های دیگری را در کنار خود می رویاند به طوری که همه ساله زمین مورد کشت؛ اشباع از این گیاه خواهد شد به طوری که پس از چهار سال از آغاز کشت ان، برداشت خوبی را در آن سال خواهد داد.

 

وی خاطر نشان ساخت:برداشت این محصول هم در آبان ماه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه دو سال که به این کار مشغول هستم تصریح کرد: برای این کار نیز در مرحله اول از طریق جهاد کشاورزی و زیر نظر کارشناسان این نهاد ، با ارائه تسهیلات ، کار خود را شروع کردیم و در مرحله بعد نیز معرفی و ارائه تسهیلات بسیج سازندگی سپاه پاوه از طریق بانک مهر اقتصاد بود که به این کار گسترش و توسعه دادیم.

 

حسینی افزود: این محصول علاوه بر اینکه آب کمتری مصرف می کند دارای سود اقتصادی بسیار بالایی است و در این شرایط و بحران کم آبی می تواند بعنوان یک کشت جایگزین برای محصولات پرمصرف آب، معرفی و توسعه داده شود.

 

وی با بیان اینکه بنده یک هکتار از زمین خود را مختص کاشت زعفران کرده ام گفت: کاشت یک هکتار از این محصول، می تواند به اندازه چندین برابر محصولات دیگر سود اقتصادی داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: شهرستانی همچون پاوه، پتانسیل و استعداد های زیادی را برای اشتغال دارد که جوانان ما باید به این سمت اقتصاد مقاومتی آمده و در زمینه های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی اشتغالی را برای خود فراهم نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد