سهم شهرستان پاوه از اعتبارات استان کرمانشاه در بودجه سال 95 مشخص شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294680|01:54 - 1395/05/11
نسخه چاپی
سهم شهرستان پاوه از اعتبارات استان کرمانشاه در بودجه سال 95 مشخص شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: اعتبارات امسال این استان به ۴۹۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارشهزار ماسوله،در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه، سهم 14 شهرستان استان از مجموع 491 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص داده شده به استان در بودجه مشخص شد.

 طهمورث الیاسی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در جلس شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه سفر هیات دولت به استان تاخیری در برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی استان به وجود آورد، گفت: تمام تلاشمان این است طبق برنامه زمانبندی جلسات شورای برنامه ریزی استان و شهرستان‌ها در جهت توزیع اعتبارات امسال استان را برگزار کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه مجموع اعتبارات استان در سال جاری را 491 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان 320 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور (ماده 180) و 171 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استانی و نفت و گاز است.

وی تصریح کرد: اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور (ماده 180) شامل سه سرفصل است که یک سرفصل آن که حدود 118 میلیارد تومان است برای پروژه‌هایی است که ردیف اجرایی دارند و نیمه تمام هستند و ما در توزیع آن وارد نمی‌شویم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: در مجموع در خصوص اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور (ماده 180) ما در دوسرفصل که مجموعا حدود 201 میلیارد تومان می‌شود می‌توانیم در استان تصمیم گیری کنیم.

وی در خصوص شاخص‌های توزیع اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور (ماده 180) گفت: این اعتبارات بر اساس 27 شاخص توسعه بر مبنای میزان عقب ماندگی شاخص‌های هر شهرستان از میانگین کشوری در میان شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: چنانچه شهرستانی در هر کدام از این 27 شاخص از میانگین کشوری بالاتر باشد سهمی از این اعتبارات در آن شاخص نخواهد داشت.

الیاسی اظهار کرد: بر همین اساس از مجموع 201 میلیارد تومان اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور (ماده 180) امسال استان سهم  کرمانشاه 94.9 میلیارد تومان، اسلام آبادغرب  17 میلیارد تومان،پاوه6.4 میلیارد تومان، ثلاث باباجانی 4.8 میلیارد تومان، جوانرود 8.6 میلیارد تومان، دالاهو 4.8 میلیارد تومان، قصرشیرین 3.6 میلیارد تومان، روانسر 5.2 میلیارد تومان، سرپل ذهاب 9.6 میلیارد تومان، سنقر و کلیایی 11.3 میلیارد تومان، صحنه 7.8 میلیارد تومان، کنگاور 9.6 میلیارد تومان، هرسین 9.8 میلیارد تومان و گیلانغرب 7.6 میلیارد تومان است.

الیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته تخصیصی در  زمینه این اعتبارات داده نشد و امسال هم 320 میلیارد تومان اختصاص داده شده که میزان تخصیص آن مشخص نیست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه اعتبارات استانی و نفت و گاز استان در بودجه امسال را نیز 171 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان 136 میلیارد تومان اعتبارات استانی و 35 میلیارد تومان اعتبارات نفت و گاز است.

وی اظهار کرد: 40 شاخص برای توزیع این اعتبارات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در توزیع این اعتبارات به میزان 50 درصد سهم جمعیتی هم لحاظ می‌شود، گفت: بر طبق قانون 18 درصد این اعتبارات در قالب الزامات توزیع می‌شود.

وی افزود: این الزامات شامل اجرای طرح‌های هادی روستایی، آبرسانی روستایی، شهرک‌های صنعتی، مساجد و سایر موارد است.

الیاسی اظهار کرد: 18 درصد اعتبارات استانی و نفت و گاز استان مجموعا  36.5 میلیارد تومان می‌شود که در قالب الزامات میان شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود: از مابقی اعتبارات نیز با نظر شورای برنامه ریزی استان، 27 میلیارد تومان که معادل 15.5 درصد اعتبارات است صرف پروژه‌های استانی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین یک میلیارد تومان از محل بودجه نفت و گاز مختص مناطق نفت خیز است که به شهرستان قصرشیرین می‌رسد.

وی تصریح کرد: با کسر این ارقام 106 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و نفت و گاز استان باقی می‌ماند که میان شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

رییس مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه اظهار کرد: با توزیع این اعتبار میان 14 شهرستان هر شهرستان باید 30 درصد اعتبارات را در راستای اسناد توسعه شهرستان خود صرف کند.

وی افزود: در توزیع 70 درصد مابقی  نیز تعهدات سفر مقام معظم رهبری باید در هر شهرستان در اولویت قرار گیرد و بعد از آن هم پروژه‌های نیمه تمام هر شهرستان باید در اولویت قرار گیرند.

الیاسی افزود: بر همین اساس سهم شهرستان کرمانشاه از  مجموع 106 میلیارد تومان اعتبارات استانی و نفت و گاز باقی مانده 52 میلیارد تومان، اسلام آبادغرب 8.9 میلیارد تومان، قصرشیرین 1.4 میلیارد تومان، پاوه 3.3 میلیارد تومان، ثلاث باباجانی 2.1 میلیارد تومان، جوانرود 4.4 میلیارد تومان، دالاهو 2.4میلیارد تومان، روانسر 2.7 میلیارد تومان، سرپل ذهاب 5.3 میلیارد تومان، سنقر و کلیایی 5.4 میلیارد تومان، صحنه 4.5 میلیارد تومان، کنگاور 4.8 میلیارد تومان، گیلانغرب 3.7 میلیارد تومان و هرسین 5.1 میلیارد تومان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: پس از جلسات شورای برنامه‌ریزی استان، جلسات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در زمینه توزیع این اعتبارات در هر شهرستان تشکیل می‌شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد