گامی درتحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در پاوه

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 294757|01:36 - 1395/05/23
نسخه چاپی
گامی درتحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در پاوه

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی چندین سال است که با هدف تقویت و مصرف کالای داخلی پای در سفره ایرانی کذاشته و توانسته برای چندیدن هزار جوان ایرانی ایجاد شغل نمایند .

 

والی شریفی جوانی است که توانسته است با پرورش زنبور عسل،شغلی را برای خود انتخاب و نانی را از این طریق کسب نماید.

 

وی در خصوص پرورش زنبور عسل می گوید :پرورش زنبور عسل در مناطقی مثل منطقه ما که آب و هوایی خوبی دارد و از یک جهت چون منطقه کوهستای است می تواند در زمینه باغداری و کشاورزی هم مفید باشد.

 

وی گفت: پرورش زنبور عسل با توجه به این که هزینه های کمی برای شروع می خواهد می تواند شغل خوبی برای جوانان جویای کار در این منطقه باشد.

 

وی با بیان اینکه علاقه خاص من ایجاب می کند که این شغل را ادامه دهم ادامه داد: چندین سال است که من به پرورش زنبور عسل مشغول هستم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها با گذراندن سه دوره در حدود 9 سال دارم.

 

شریفی با بیان اینکه با کمک تسهیلات بسیج سازندگی این طرح را توانستم توسعه بدهم گفت: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده ام ولی اکنون هیچ گونه حماتی را برای ما انجام نمی دهند.

 

وی نبود سرمایه را از مشکلات اصلی این حرفه بیان کرد و گفت: با سرمایه می توانم همین 15 عدد کندوی زنبور عسل را افزایش و توسعه دهم.

 

وی در پایان با بیان اینکه کسانی که قصد پرورش زنبورداری را دارند باید حتما به این شغل مشغول شود گفت: در این منطقه معمولا برداشت عسل را از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز می کنند که ، امیدواریم برداشت خوبی را از این محصول در سال جاری داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد