بازنشسته ای که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا کرد

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 294934|02:25 - 1395/06/20
نسخه چاپی
بازنشسته ای که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا کرد
احمد شریفیان، یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با انگیزه و پشتکار و علاقه خاص خود به این عرصه، توانسته ام به عنوان یک زنبور دار در منطقه به پرورش زنبور عسل مشغول باشم.

به گزارشهزار ماسوله، مقام معظم رهبری واژه  اقتصاد مقاومتی  را در سال ۸۹  وارد ادبیات کشور کرد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در شهر و روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.

 

احمد شریفیان، یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با انگیزه و پشتکار و علاقه خاص خود به این عرصه، توانسته ام  به عنوان یک زنبور دار در منطقه به پرورش زنبور عسل مشغول باشم.

 

وی که از کارمندان بازنشسته در این شهرستان و دارای مدرک فوق دپلم برق می باشد می گفت: با توجه به آنکه در این حوزه بیش از ده سال به پرورش زنبور عسل فعالیت داشته ام، با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم به کار خودم توسعه دهم.

 

وی عنوان کرد: پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند برای بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند به عنوان شغل محسوب شود.

 

وی با بیان اینکه گواهینامه های لازم زنبورداری را در این عرصه دریافت کرده ایم گفت: سالانه با برداشت عسل در اواخر شهریور ماه، و عرضه ان به بازار شهرستان به فروش آن اقدام خواهیم کرد.

 

وی گفت: زنبورهای عسل، شهدها را از انواع  گل و گیاه استفاده می‌کنند و عسلی معطر و مرغوب را تولید می‌کنند اما بنا به دلایل بسیاری در چند سال اخیر زنبورهای منطقه تلف خواهند شد.

 

شریفیان در پایان با اشاره به آسیب های موجود در این عرصه اظهارداشت: جدا  از خشکسالی و یا وجود فرکانس های ماهواره ای و وجود گرد و غبار، مشکلاتی در زمینه زنبورداری از جمله بازاریابی وجود دارد، عسل  تقلبی که وارد شهرستان می شود خواص و ارزش واقعی عسل  ارگانیک را پایین می آورد.

 
 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد