وقتي توليد فرش دستباف راهي در تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 294935|02:42 - 1395/06/20
نسخه چاپی
وقتي توليد فرش دستباف راهي در تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود
اقتصاد مقاومتي راهكاري كاربردي براي تقويت توليد داخلي و كارآفريني به شمار مي رود و در اين ميان سهم فرش در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در كشور چشمگير است.

به گزارشهزار ماسوله، موضوع اقتصاد مقاومتی راه حلی است که مقام معظم رهبری از آن برای برون رفت از اقتصاد بیمار و متکی به نفت مطرح نموده است، به گفته کارشناسان اقتصادی اگر بدان توجه شود اقتصاد تک محصولی ایران دچار تحول خواهد شد.

 

هنر فرش بافی در بین جامعه ایرانی علاوه بر اینکه از لحاظ هنری دارای جایگاه بسیار بالایی می باشد می تواند امر اقتصاد خانوده و به صورت کلان در اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشد.

فرش دست باف با ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند به نوبه خود به یاری اقتصاد و همچنین اشتغال بپردازد و کارآفرینی کند.

خانم صافیه کریمی بانوی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی و هنر تابلو فرش در خصوص فعالیت در گفتگو با خبرنگار ما می گفت:با توجه به انگیزه و علاقه به بافت فرش، از طریق مراجعه به کارگاه‌های آموزشی فرش بافی شهرستان و با گذراندن دوره‌های متعدد و فراگیری آموزه‌های مناسب در عرصه فرشبافی به فعالیت خود با انگیزه بیشتری ادامه دادم.

وی با بیان اینکه مدرک تحصیلی اینجانبه سیکل است افزود: حدود دو سال است که به فرش بافی مشغول هستم و با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی برای خودم اکنون توانستم اشتغال زایی کنم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هرشش ماه یکبار یک تابلو فرش بافته خواهد شد تصریح کرد : تاکنون تابلو فرش را برای خودم دوخته ام و آن را در بازار عرضه نکرده ام.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد