دو خبر از آموزش و پرورش باینگان؛

حبیب اله مستوفی: نقش معلمان و دانش آموزان در ایام دفاع مقدس ،نقشی ستودنی و ماندگار بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294998|22:15 - 1395/07/03
نسخه چاپی
حبیب اله مستوفی: نقش معلمان و دانش آموزان در ایام دفاع مقدس ،نقشی ستودنی و ماندگار بود
آیین نمادین زنگ جوانه ها در دبیرستان دوره اول عصمت بانه وره و شکوفه های کلاس اول دبستان و غنچه های پیش دبستانی از عناوین خبری آموزش و پرورش باینگان هستند.

به گزارشهزار ماسوله، حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان در آیین نمادین زنگ جوانه ها در دبیرستان دوره اول عصمت بانه وره ،باگرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهداي جنگ تحميلي به ويژه 36 هزار دانش آموز شهيد  و 5000 معلم و مربي شهيد گفت: نقش معلمان و دانش آموزان در ایام دفاع مقدس ،نقشی ستودنی و ماندگار بود.

 

وی در ادامه با تبریک ورود پایه هفتم ها به مقطع جدیدی از زندگی و تحصیل گفت: بر اساس تعالیم اسلامی، علم آموزی و گسترش آن وظیفه ای بر هر مسلمان است.

 

مستوفی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و گسترش روز افزون فضاهای مجازی خطاب به دانش آموزان گفت: باید همیشه هوشیار و بصیر باشید ، زیرا همیشه خطرات پیش رو در این فضاها ، در کمین هستند. وی گفت: تمامی آنچه که در فضاهای مجازی و رسانه های مجازی عرضه می شود ، بد نیست ، اما دانش آموزان باید با مشورت از معلمان دلسوز و اولیای خود ، بهترین ها را شناسایی و از آن بهره ببرند.

 

رئیس شورای پروژه مهر 95 آموزش و پرورش منطقه باینگان، در ادامه گفت: بچه ها و فرزندان ، بهترین سرمایه های ما هستند و ما در امتداد آنها هستیم و تنها راه نامیرا بودن ، رسیدگی به فرزندان و دانش آموزانمان است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در طول تابستان برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: علیرغم پراکندگی جغرافیایی، در تمامی رشته ها و مقاطع کمبود نیرو نداریم و تمامی نیروها سازماندهی و در روز سوم مهر ، همزمان با مدارس سراسر کشور ، در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

 

مستوفی گفت: مشکلات کمبود فضا در شهر بانه وره وجود دارد که  شاغل به تحصیل خواهند بود.

در دیگر خبر آموزش و پرورش باینگان، شکوفه های کلاس اول دبستان و غنچه های پیش دبستانی ، روز شکوفه ها و غنچه ها را جشن گرفتند.

 

ملا منصور صمیمی امام جمعه بانه وره در آیین نمادین برگزاری جشن غنچه های پیش دبستانی و شکوفه های کلاس اول در دبستان حضرت سمیه(س) بانه وره با حضور اولیای دانش آموزان و مسئولین ادارات و نهادها، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با تبریک فرار رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: دانش آموزان و فرزندان ما ، امانتی گرانبها در دستان ما هستند و کسب علم و دانش و گسترش آن ، نیز امانتی سنگین و گرانبها بر دوش دانش آموزان است.

 

امام جمعه بانه وره در بخش دیگری از سخنان خویش با برشمردن وظایف سنگین و خطیر اولیا و معلمان گفت: مدرسه مکانی مقدس و جایگاهی والاست و بر ما لازم است تا در رساندن این جایگاه به رفیع ترین قله های ترقی بکوشیم.

 

خطیب جمعه بانه وره در ادامه گفت: توجه ویژه به ویژگی های جسمی، روحی ، روانی و عاطفی دانش آموزان وظیفه ای سنگین بر دوش پدران و مادران و معلمان است.

 

اجرای سرود ، دکلمه ،مسابقه و سرگرمی از برنامه های جانبی این آیین نمادین بود.

 

در راستای ترویج برنامه های غذای سالم و به منظور ترویج این فرهنگ ماندگار ، از کلیه نوآموزان، دانش آموزان و میهمانان حاضر در مراسم ، با تخم مرغ آب پز ، پذیرایی به عمل آمد.

 

نظیر چنین آیینی در کلیه مدارس ابتدایی مطقه باینگان برگزار شد.

 

121 دانش آموز در پایه اول ابتدایی و 86 نوآموز در پیش دبستانی های منطقه باینگان در سال تحصیلی 95/96 به تحصیل اشتغال خواهند داشت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد