آلودگی آب رودخانه سیروان به مواد نفتی کذب است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295053|08:34 - 1395/07/15
نسخه چاپی
آلودگی آب رودخانه سیروان به مواد نفتی کذب است
در پی به وجود آمدن شایعاتی مبنی بر آلودگی آب رودخانه سیروان ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت: هنوز جواب آزمایش نمونه گیری آب این رودخانه مبنی بر آلودگی آن به مواد نفتی از کرمانشاه به ما اعلام نشده است.

به گزارشهزار ماسوله، در پی به وجود آمدن شایعاتی مبنی بر آلودگی آب رودخانه سیروان ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: هنوز جواب آزمایش نمونه گیری آب این رودخانه مبنی بر آلودگی آن به مواد نفتی از کرمانشاه به ما اعلام نشده است.

 

مهندس محمد اخگر زاده افزود: در چند روز اخیر گزارشاتی مبنی بر آلوده بودن آب رودخانه سیروان را به ما ارائه دادند، که با بررسی های به عمل آمده و حضور در محل، آلوده بودن این آب به احتمال زیاد به مواد لجنی در محدوده دریاچه سد است.

 

وی گفت: هیچ گونه آلودگی خاصی در این رودخانه وجود ندارد که باعث تلفات آبزیان گردد بلکه این آلودگی مربوط به زمانی است که در هنگام تخلیه آب سد ، مواد لجنی زیادی در عمق پایینتر قرار گرفته و در هنگام آبگیری مجدد سد ، این مواد لجنی دوباره به قسمت فوقانی دریاچه خواهند آمد.

 

وی با بیان اینکه در این خصوص کارشناسان اداره محیط زیست استان نیز در محل حضور پیدا کردند گفت: این کارشناسان در چندین نقطه اقدام به نمونه گیری آب آلوده کردند و پس از آن نیز هنوز جواب این آزمایشات را برای ما ارسال نکرده اند.

 

p>

 

وی در پایان تصریح کرد: آب آلوده ای که در قسمت فوقانی دریاچه سد قرار دارد، ما به راحتی ماهی های رودخانه را در عمقی پایینتر از این آب آلوده مشاهده کردیم این در حالی بود که باعث تلفات آبزیان نگردید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد