معاون استاندار کرمانشاه:

افزایش قیمت نان به بهانه سبوس دار شدن خلاف قانون است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295086|15:30 - 1395/07/20
نسخه چاپی
افزایش قیمت نان به بهانه سبوس دار شدن خلاف قانون است
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اعلام کرد: متأسفانه برخی نانوایی ها به بهانه افزودن سبوس به آرد از مردم قیمت بیشتری را طلب می کنند که این کار خلاف قانون است و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از رضا رحیمی در سومین جلسه شورای آرد و نان استان اعلام کرد: سبوس باید در همان فرآیند اولیه تولید آرد در کارخانه اضافه شود و افزودن دستی سبوس به آرد در نانوایی برای سلامت مردم خطرآفرین است.


وی اضافه کرد: در ضمن قیمت آرد سبوس دار ارزانتر از آرد معمولی است و این افزایش قیمت ها کاملاً غیرقانونی می باشد که باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.


معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: سیاست اصلی مدیریت ارشد استان تولید نان باکیفیت است و با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می کنیم این کیفیت را همچنان ارتقا دهیم.


او اظهار کرد: موضوع حفظ سلامت نان مصرفی مردم بر عهده مدیریت استان است و همواره تلاش کرده ایم این وظیفه با دقت انجام گیرد.


این مدیر ارشد اقتصادی؛ افزایش رقابت میان نانوایی های استان را یکی از راهکارهای مورد نظر عنوان کرد و گفت: امروزه بنگاه هایی که از توان رقابت با دیگر بنگاه ها برخوردار نیستند به طور طبیعی از چرخه رقابت خارج می شوند و این موضوع باید در صنف خبازان به شکل جدی تری دنبال شود زیرا این واحدها با سلامت مردم سر و کار دارند.


رحیمی در ادامه به بخش نامه جدیدی که در باره ضوابط عمومی و اختصاصی صدور پروانه کسب نانوایی ها ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: این بخش نامه به منظور هدفمندسازی یارانه ها، تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد بستر رقابت در بازار و ارتقا کیفیت و کمیت در تولید نان برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ شده که دارای بندهای بسیار منطقی و راهگشایی است که می تواند بسیاری از مشکلات فعلی این حوزه را مرتفع کند.


معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: نان های سنتی همچون نان سنگک مورد علاقه مردم هستند ولی برای تهیه آن باید مدت زمان طولانی در صف باشند که این منطقی نیست و در بخش نامه جدید خوشبختانه مسیر قانونی برای افزایش تعداد این نانوایی ها در قالب واحدهای آزادپز کاملاً فراهم شده است.


این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: در بسیاری از صنوف هم اکنون راسته بازارهایی وجود دارد که قدرت انتخاب شهروندان را بالا می برد؛ در جاهای شلوغی مانند مرکز شهر این طرح کاملاً قابلیت اجرایی دارد که یک راسته بازار در ابعاد کوچک که در آن مجموعه ای از نانوایی های تافتون، لواش، بربری و سنگک مشغول به ارایه خدمات باشند تا شهروند بتوانند نان مطلوب خود را خریداری کنند.


رحیمی مشاغلی مانند خبازی را بستری مناسب برای اشتغال جوانان معرفی کرد و گفت: هم اکنون بسیاری از خبازی ها با مشکل نداشتن نیروی کار ماهر روبرو هستند؛ خانواده ها می توانند جوانان را ترغیب کنند تا به صورت رایگان به فراگیری این حرفه در مراکز فنی و حرفه ای اقدام کنند و صاحب یک شغل با درآمد مناسب شوند.


وی به افزایش چشمگیر میزان گندم خریداری شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: طی سال جاری در استان 743 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته یک افزایش 60 درصدی را نشان می دهد.


وی اضافه کرد: هرچند بارندگی های مناسب سال گذشته در این افزایش تولید نقش موثری داشته اند ولی بی گمان سیاست های کشت و برنامه ریزی صورت گرفته در این حوزه نیز در کسب این موفقیت اثرگذار بوده اند.


رحیمی نوسازی تجهیزات کارخانه های آردسازی را یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده برای افزایش کیفیت آرد استان عنوان کرد و گفت: کارخانه های آردسازی که به دستگاه های جدید مجهز نیستند باید ظرف یک مدت زمانی مشخص که اعلام خواهد شد به نوسازی دستگاه های خود بپردازند تا شاهد ارتقای کیفیت آرد تولیدی در استان باشیم.


در پایان این نشست از پنج تن از خبازی های نمونه کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد