نشست گردشگری به منظور شناسایی پتانسیل های شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295131|01:57 - 1395/07/25
نسخه چاپی
نشست گردشگری به منظور شناسایی پتانسیل های شهرستان پاوه برگزار شد
نشست گردشگری به منظور شناسایی پتانسیل های شهرستان پاوه در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه در جلسه هماهنگی برگزاری تورهای گردشگری بنیاد شهید و بررسی پتانسیلهای گردشگری شهرستان توسط جهاد دانشگاهی که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: عزیزانی که اکنون در این جلسه حضور دارتد فعالان گروه گردشگری شهرستان هستند که هر کدام به نوعی در جذب گردشگر و مسافر تلاش وافری را دارند.

 

هادی شریفی افزود: هدف از برگزاری این جلسه نیز شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه شهرستان است که بتوانیم در آینده تورهای گردشگری زیادی را به منطقه هدایت کنیم.

وی اعلام کرد: این شهرستان امادگی کاملی را جهت برگزاری تورهای وابسته به بنیاد شهید استان دارا می باشد.

 

در ادامه معاونت توسعه مدیریت بنیاد شهید استان نیز اظهار داشت: ان شاالله آینده روشنی را در آینده در منطقه اورامانات با وجود پتانسیل های زیاد ببینیم.

مهندس پی برد با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی افزود: شاخصه ها و یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی نگاه به درون است و اگر بخواهیم آن شرایط توسعه اقتصادی را فراهم کنیم خودمان را باید در این راستا تقویت کنیم.

 

وی گفت: ما با شناسایی ظرفیت ها و اولویت ها در سطح استان و با طرح تکاپو ، حوزه توریسم درمانی و توریسم روستایی را به عنوان نگاه پایه استان در این دو حوزه شناسایی کردیم.

 

وی ادامه داد: ظرفیت های گردشگری در حوزه اورامانات بسیار بالا است و در این راستا می توان حوزه های مختلف را به عنوان اولویت در پیش گرفت.

 

وی در ادامه طی سخنانی به حوزه های گردشگری بسیار در شهرستان پاوه جهت جذب گردشگران در این منطقه اشاره کرد.

 

در ادامه معاونت جهاد دانشگاهی ومدیر گروه گردشگری استان نیز اظهار کرد: از مهمترین شاخصه های گردشگری و گردشگران در جهان، امنیت است که این شاخص در ایران در حد بالایی قرار دارد.

مهندس شامبیاتی افزود: اگر شاخص های موجود در دنیا را مشاهده کنیم، ما کمترین دخل و تصرف دولت ها را در این شاخص ها می بینیم بلکه اکثریت متولی آنها بخش خصوصی هستند.

 

وی گفت: نگاه گردشگری مردم ما، با توجه به حوزه گردشگری کشورهای دنیا، نگاه بیرونی است و به این معنا که یک مکان و فضا را ایجاد و به وسیله آن گردشگر را جذب کرد ولی این برای مکانهایی بوده است که در آن بیابان بوده و بعد از آن به ایجاد زیر ساختها روی آورده باشند.

 

وی ادامه داد: ولی ما در این شهرستان زیر ساخت های گردشگری زیادی را در حوزه های مختلف تاریخی و مکانهای تفریحی داریم که نگاه بیرونی در این موقع با وجود آنکه قادر به ایجاد زیرساختها نیستیم و هم اینکه تصمیم گیران اجازه این کار را نخواهند داد، اشتباه است بلکه باید نگاه ما درونی باشد.

 

وی با بیان اینکه نگاه بیرونی ، تغییر در سیستماتیک محیط و منطقه را به دنبال دارد ادامه داد: در این هنگام است که با نگاه درونی، تنها باید ظرفیت ها را شناخت.

 

وی در پایان طی سخنان مبسوطی به ظرفیت های بالقوه و روش های جذب گردشگران در این منطقه پرداخت.

 

در پایان نیز معاونت توسعه مدیریت بنیاد شهید استان ومعاونت جهاد دانشگاهی ومدیر گروه گردشگری استان از امکانات گردشگری وگروه های فعال از اکو کممپ ها، خانه های استیجاری واماکن پذی ایز شهرستان بازدید ومهمان های مدعو ابراز رضایتمندی خود را از تاسیسات گردشگری شهرستان اعلام نمودند در پایان مقرر گردید جلسه هماهنگی نهایی تورهای بنیاد شهید به مقصد پاوه در مرکز استان نیز برگزار گردد.

 

در ادامه هر یک از حاضرین به تبادل نظر در حوزه گردشگری شهرستان پرداختند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد