نادری:

فعالیت کولبرها قانونی است/ وزارت کشور کولبران را ساماندهی کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295660|16:25 - 1395/11/12
نسخه چاپی
 فعالیت کولبرها قانونی است/ وزارت کشور کولبران را ساماندهی کند
نماینده مردم اورامانات درمجلس با یادآوری فعالیت دارای مجوز کولبرها، گفت: فعالیت کولبرها قانونی است و از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند تنها مشکل بر سر عدم ساماندهی آنها است.

به گزارشهزار ماسوله،شهاب نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره مشکلات کولبرها در نقاط مرزی غرب کشور، افزود: در نقاط مرزی غرب کشور هیچ امکاناتی برای کسب درآمد این افراد که تعداد زیادی را تشکیل می دهند وجود ندارد لذا درآمدشان با کولبری به دست می آید.

 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید داشتند که نباید به دنبال کولبرهایی رفت که دنبال یک لقمه نان جهت گذراندن معاش خود هستند بلکه باید در پی قاچاق‌های سازمان یافته بود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فعالیت کولبرها قانونی است و از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: مشکل اصلی بر سر عدم سازماندهی آنها است که باید وزارت کشور این وظیفه خطیر را انجام دهد.

 

وی با یادآوری حق مرزی درنظر گرفته شده برای مرز نشینان افزود: بر این اساس مرزنشینان امکان وارد کردن کالاهایی را دارند که بر همین اساس کولبرها کالاهایی را وارد می کنند که البته از محل فروش آن مبلغی به عنوان عوارض به دولت پرداخت می شود اما مساله این جاست که مشخص نیست عوارض پرداختی در چه محلی هزینه می شود لذا پیشنهادمان آن است حسابی در خزانه ایجاد شود تا این عوارض در عمران جاده ها و روستاهای مرزی هزینه شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید برای این معضل چاره اندیشی صورت گیرد زیرا اغلب این کولبرها جوانان تحصیلکرده ای هستند که به علت نبود شغل مناسب در منطقه، اقدام به کولبری می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد