همایش تحکیم بنیان خانواده در پاوه برگزار شد+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295685|02:12 - 1395/11/17
نسخه چاپی
همایش تحکیم بنیان خانواده در پاوه برگزار شد+تصاویر
همایش تحکیم بنیان خانواده با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار پاوه و برخی از مسئولین در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، همایش تحکیم بنیان خانواده با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار پاوه و برخی از مسئولین در پاوه برگزار شد.

 

در این مراسم شهاب نادری به نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: میتوان گفت که بانوان بیش از 60 درصد در انتخابات نقش داشته و در عرصه های سیاسی مختلف کشور حضور دارند و بنده در زمان انتخابات جایگاه خوبی را برای زنان منطقه قائل بوده و هستم و به برابری جایگاه زنان و مردان اعتقاد دارم.

 

وی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی و در بحث کمیسیون تلفیق جایگاه و نقش ویژه ای برای بانوان قائل بوده و اعتقاد داشتیم که جایگاه زنان کمتر ازجایگاه مردان نیست. همچنین به زنان بی سرپرست و بدسرپرست در این کمیسیون توجه ویژه ای شده است.

 

شهاب نادری در خصوص مباحث مدیریتی بانوان در شهرستان گفت: توقع دارم بقیه فرمانداران اورامانات مانند آقای ایده پور برای زنان جایگاه خاصی قائل باشند. به شما قول می دهم قطع به یقین به دنبال این هستم که در ارگان ها و در نهاد ها از وجود خانم ها درشهرستان پاوه و مباحث مدیریتی بهره بگیریم.

 

وی افزود: حضور زنها در تشکل ها و ثمن ها و سازمان های مردم نهاد برکسی پوشیده نیست. هفته گذشته معاون وزیر کار را به اورامانات آوردیم و باتصویب 700 میلیون تومان و با اشتغال زایی حداقل 8 نفر  اورژانس اجتماعی در دو شهرستان اورامانات راه اندازی خواهد شد.

 

نادری در خصوص جایگاه زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ده نفر حق اظهار نظر داخلی و خارجی داشته باشند باید حداقل یک نفر نماینده از طرف بانوان نیز حق اظهار نظر داشته باشد. قرار نیست ما ماکت باشیم و روزه سکوت بگیریم.

 

نادری در خصوص انتقادات و هجمه های فضای مجازی گفت: من انتقادهای سازنده را قبول دارم، اما مغرضانه را هرگز. همچنان معتقد هستم اگر کسی بخواهد مطالبات مردمی را سیاسی جلوه دهد خائن است . آمار طلاق و بزهکاری، بیکاری متاسفانه بالا است متاسفانه شاید ما دنبال سیاست روشنی نبودیم. به مسئولین بارها گفته ام به حد بحران رسیده ایم. عملکردم را در شهرستان جوانرود و روانسر ارائه داده ام. حتما در شهرستان پاوه نیز این عملکرد را ارئه خواهم داد. دیدگاهم این است که مسئولین خدمتگزار باشند.

 

شهاب نادری در خصوص انتقادش از شورا وشهرداری شهر پاوه گفت: امروز نسبت به شورا و شهرداری و کارهای عمرانی و سلامت شما و کارشکنی هایی که انجام می شود انتقاد تندی در شورای اداری داشتم. در این شورای اداری بحث سلامت شما و کارشکنی هایی که انجام می شود مطرح بود. موضوعی که به هیچ وجه شخصی نیست و موضوعی عامل المنفعه است. من توقع دارم جناب ایده پور با مسئولین این مسئله را حل کنند که گرهی از مشکلات جامعه حل شود.

 

نادری همچنین در خصوص مشکلات مردم و مطالباتشان گفت:وقتی نامه هایی که به دست بنده می رسد، بیشترشان یا در خصوص اشتغال هستند یا مشکل مالی است . به تنهایی که نمی توانم این مشکلات را حل کنم. همیشه گفته ام که هتل 5 ستاره یا جاده چند بانده و ... را به من نداده اند که من آن را ویران کنم بلکه ویرانه ای را تحویل گرفته ام که در این شرایط تورم و گرانی و مشکلات فراوان و این وضعیت به تنهایی انجام دهم.

 

نماینده اورامانات در پایان سخنانش گفت: من هیچ گاه عاشق پست و مقام و موقعیت نبوده ام. لطفا مسئولین عزیز! زیاد به این میز و صندلی نچسپید. روایتی است که می گوید آدم ترسو گناهکار است. مدیر باید شجاعت و توانایی و مدیریت داشته کمیته بانوان را داشته ام و در پایان سخنانم می گویم که از بانوان هم توقع دارم مطالبات خودشان را از ما بخواهند ولی منسجم و با برنامه و کار کارشناسی بیایید و مطمئن باشید در خدمت مجموعه بانوان اورامانات در جهت پیشرفت شما و مطالبات شما خواهم بود.

 

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار کرد: من به عنوان یک کارگزار دولت نسبت به خانمها توجه خاصی داشته امف اما متاسفانه موفقیت خاصب حاصل نشده است.

 

پرویز ایده پور افزود: اما زنان این شهرستان در کمترین جلسات شرکت کرده و به گفتگو کمتر اهمیت داده اند.

 

وی ادامه داد: در طول چند دهه گذشته با فراهم نمودن خدمات زیاد، مملکت رشد کرده است اما به مرحله توسعه نرسیده که همین باعث شده است که هم مردان و هم زنان ما بیکار باشند.

 

وی با بیان اینکه توسعه یعنی رضایتمندی شما از پیشرفت در جامعه است گفت: اگر بخواهیم توسعه بوجود بیاید، ما دو چیز صبر و گفتگو را نیاز داریم که باید خانم ها در زمینه های مختلف، بحث و گفتگو داشته باشند تا این سوالاتی که در اذهان بافی مانده است، با گفتگو به پاسخ انها دست یابند.

 

ایده پور گفت: متاسفانه ما به همان میزانی که فارغ التحصیل داریم، کار دولتی نداریم و بدتر از آن جوانان تحصیلکرده رشته های صنعتی هم به کارهای آزاد سنعتی با توجه به حرفه خود روی نمی آورند.

 

در ادامه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز طی سخنانی اظهار کرد: زنان همواره از صدر اسلام نقش موثری را در ترویج اسلام و همراهی با مردان این خطه داشته اند.

 

دکتر محمدی افزود: در روزهای انقلاب نیز نقش های این زنان موثر بوده است، و بعد از آن نیز در دوران جنگ تحمیلی و تا به اکنون نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

وی گفت: با گذشت زمان خیلی از نقش های ما در جامعه تغییر می کند و ناگزیر از این تغییر هستیم اما نقش اساسی زن در جامعه در این زمینه به عنوان الگو باقی می ماند و قابل تغییر نمی باشد.

 

وی در ادامه به توانمندیهای زنان در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: زنان اگر در خانواده نقش اساسی خود را انجام دهد مردان نیز موفق خواهند بود.

 

خانم دکتر محمدی در ادامه به ارائه سخنانی در خصوص موفقیت ها و حضور مهم زنان در جامعه پرداخت.

 

در ادامه نماینده مردم پاوه و اورامانات به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از روند احداث بیمارستان جدید الاحداث بازدید کردند و با حضور در بیمارستان قدس پاوه از پرستاران نیز به مناسبت روز پرستار نجلیل به عمل آوردند.

 

گزارش و تنظیم خبر یاور اسکات و کوثر فخری
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد