بمناسبت هفته قوه قضائیه؛

رئیس و کارکنان دادگستری ، اعضای شورای اداری پاوه با امام جمعه پاوه دیدار کردند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297546|19:07 - 1398/04/01
نسخه چاپی
رئیس و کارکنان دادگستری ، اعضای شورای اداری پاوه با امام جمعه پاوه دیدار کردند
بمناسبت هفته قوه قضائیه رئیس و کارکنان دادگستری ، اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان پاوه با ماموستا قادری امام جمعه پاوه دیدار کردند.

به گزارشهزار ماسوله، 

امام‌جمعه پاوه در این دیدار سخنانی ایراد و در آغاز سخنان خود تبرکاً به آیۀ ۵۸ سورۀ نساء «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّايَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا» اشاره کردند و گفتند: خداوند در این آیه به مؤمنان امر می‌کند اماناتی را که در دست دارید به نحو احسن تسلیم صاحبانشان کنید و زمانی که قضاوت به شما واگذار شد، با عدالت برخورد نمایید. که خداوند هر آنچه را بیان می‌کنید و انجام می‌دهید می‌شنود و می‌بیند.

ماموستا قادری در ادامه افزودند:مسئولیت‌های ما همه امانت‌اند اگر امانت نمی‌بود نمی‌بایست هیچ مسئولی تودیع و هیچ کارمندی بازنشسته می‌شد. اگر ما به نحو احسن این امانت‌ها را ادا کنیم در جامعه ما مشکل خیلی کم خواهد شد.

ایشان تصریح کردند : درواقع ما تحت دوربین مداربسته خداوند هستیم که هم ما را می‌بیند و هم حرف ما را می‌شنود.

امام‌جمعه پاوه سپس به دو پیام آیۀ ۵۸ سورۀ نساء اشاره نمودند و گفتند: در این آیه دو پیام مهم  امانت‌داری و عدالت و حفظ حقوق مردم مورد تأکید هستند که هر دوی آنها برای جامعه مؤثرند.

ایشاندر بخش دیگری از سخنان خود بهمشکلات ۳ سال ابتدایی نظام جمهوری اسلامیاشاره کردند و گفتند:در سال ۵۸ شمال وجنوببخصوصمنطقۀ کردنشین ایرانبا مشکلات عدیده ای مواجه بود. در سال ۵۹ هم جنگ بر کشور ما تحمیل شد و از شمال تا جنوب مورد هجمۀ هواپیماها وموشک‌هاوتوپ‌هایدشمن بعثی قرار گرفت. سال ۶۰ هم که حرکت مذبوحانۀ منافقین در ترورشخصیت‌هایمملکت شکل گرفت و دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر و تعداد زیادی از دلسوزان و مخلصان نظام خصوصاً دکتر بهشتی را شهید کردند.

امام‌جمعهپاوهسال ۶۰راسال خطرناکی برای جمهوری اسلامیدانستند و گفتند: در شب ۷ تیر سال ۶۰بیش از۷۰ نفر از نمایندگان مجلس،وزرا و معاونین شورای عالی قضایی به شهادت رسیدند.

ایشانبا اشاره بهنام‌گذاریهفته اول تیر به نام هفتۀ قوۀ قضائیهخاطرنشان کردند:ازسال ۶۰تاکنون هفته اول تیر به نام هفتۀ قوۀ قضائیهنام‌گذاریشدهبرای یاد کردن این شهدا و دلجویی ازخانواده‌هایاین عزیزان و در حقیقت بیان این مطلب که مردم ایران قبل ازهر کشوریمورد ترور و اعمال تروریستی قرارگرفته‌اند؛  حال آمریکا با قلدری ما را تروریست معرفیمی‌کندغافل از آنکه ما ۳۸ سال پیش مورد ترور قرارگرفته‌ایم.

ایشان در ادامه بهسرنگونی پهباد پیشرفته آمریکا توسط سپاه پاسداراناشاره کردند و گفتند:همچنان که در خطبۀ جمعه عرض کردم، مجدداً عرض می کنمآفرینبر آن شیرمردانی که این هواپیما را ساقط کردند؛ بدون تردید امریکا درصدسالگذشتهبه‌ اندازهدو روز گذشته در دنیازیر سئوال نرفته و سرخورده نشده است؛  این عملمصداق این آیه است«وَمارَمَيْتَإِذْرَمَيْتَوَلكِنَّاللَّهَرَمى‌»خداوند خواست شخصیت این قدرت مغرور را بشکند. فالحمدلله

امام جمعۀ پاوهبه لزوموجود مراکزیبرای توجیه مردم اشاره کردند و گفتند:مملکت ما در حال جنگ فرهنگی، نظامی. سیاسیو اقتصادیبا دشمناناست. باید مراکزی برای توجیه مردم داشته باشیم تا در مواقع لزوم آنان را جمع و مسائل را برایآن‌هایادآوری نماییم مانند سنگر نماز جمعه که هر هفته مردم را جمع و در مورد مسائل مختلف با آنان بحث وتبادل‌نظرمی‌کنیم.

ماموستا قادریدر پایان سخنان خودجنگ را مایۀضرر برایهمگاندانستند و گفتند: اینکهعده‌ایتصورمی‌کنندجنگ برایعده‌ایضرر است فکریکاملاًاشتباه است.بنا به قولی آمریکا دیشب قصد داشته ۳ مرکز مهم ایران را مورد هدفقرار دهد.که احتمالاًتأسیساتاتمیبوشهر ومراکزبرق و گاز بوده است؛ کهدر این صورت همه ما ضررمی‌کردیمنه گروه خاصی.ما نباید به جنگ خوشحال باشیمو اگر هم دشمن جنگ را به خانه‌های ما بیاورد، مردم ما هشیار ونیروهای مسلح ما زیرک و رهبر ما حکیم‌اند و به امید خدا تسلیم نخواهیم شد.

لازم به ذکر است قبل از سخنانماموستا قادری جناب آقای تاری وردیریاست محترم دادگستری پاوهمطالبی در خصوصنقش مؤثرقوه قضائیه و دادگستری پاوه و شوراهای حل اختلافدر ایجاد امنیت و خدمت به مردمبیان کردودر آخرهدایایی رابه‌رسمیادبود به کارکنانشاغل و بازنشستهدادگستری تقدیمنمود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد