سید علاالدین حیدری:

لباس همه‌ی اقوام ایرانی رسمی است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297555|21:48 - 1398/04/04
نسخه چاپی
لباس همه‌ی اقوام ایرانی رسمی است
سید علاالدین حیدری در مراسم دلجویی از کارمندان تامین اجتماعی جوانرود گفت: لباس همه‌ی اقوام ایرانی رسمی است.

به گزارشهزار ماسوله،سید علاالدین حیدری مسئول پیگیری ویژه استاندار کرمانشاه در موضوع اهانت به کارمندان تامین اجتماعی جوانرود به خاطر پوشیدن لباس کردی در یک کلاس آموزشی، با بیان این مطلب در مراسم دلجویی از کارمندان جوانرودی گفت: لباس همه‌ی اقوام ایرانی رسمی است. آنچه در ایران اسلامی غیر رسمی است آن پوششی است که برخلاف شئونات اسلامی و ملی باشد.

وی با اشاره به ماجرای ممانعت از ورود دو کارمند تامین اجتماعی شهرستان جوانرود به کلاس آموزشی به خاطر پوشیدن لباس کردی اظهار کرد: این اتفاقات از سوی افرادی است که دلسوز ایران و نظام نیستند و شاید در کنار این بتوان گفت ناشی از کم سوادی و کم تجربگی و ناآگاهی آنان در حوزه های سیاسی و اجتماعی است.

 حیدری گفت: آقای قاسمی مدیر اداره تامین اجتماعی استان کرمانشاه با عزل مسئول آموزش این اداره که مسبب این اتفاق بود، آبی روی  آتش تفرقه ریخت و جلوی برخی سودجویی ها و تخریب ها از سوی معاندین نظام را گرفت.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه تبعیض قومی و مذهبی در اداره تامین اجتماعی و تمامی سازمانها و دستگاه های استان و به صورت کلی در نظام جمهوری اسلامی وجود نداشته است عنوان کرد: در طول این 40 سال گذشته نظام برپایه حفظ برادری و وحدت استوار بوده است.

حیدری، بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان را حفظ انسجام و وحدت دانست و  اظهار کرد: اگر کسی دلسوز ایران و نظام باشد می داند در این زمان نسبت به بیست سال پیش نیاز ما به وحدت بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه اتفاق پیش آمده در تامین اجتماعی کرمانشاه، با نگاه رسمی تامین اجتماعی، نظام و حتی مردم به قوم ها و مذاهب، هیچ پیوندی ندارد، تاکید کرد: این اتفاق فقط ناشی از یک برخورد سلیقه ای توسط یک نفر بوده است.

سید علاالدین حیدری اظهار کرد: این برخورد خودسرانه و سلیقه ای به وجهه تامین اجتماعی ضربه زد اما خوشبختانه با اقدام آقای قاسمی در برگزاری این مراسم امیدوارم این مساله حل شود.

وی گفت: من با لباس کردی در این جلسه حاضر شدم که نشان بدهم مسئولان و نظام نگاه تفرقه آمیز ندارند و این موضوع فقط یک اتفاق بوده است.

وی افزود: امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در هیچ مجموعه ای نباشیم.

حیدری گفت: انشاا.. دوستانی که در این مراسم حضور دارند خودشان سفیران همدلی در منطقه می شوند و امیدوارم رسانه ها هم به ایجاد این همدلی کمک کنند.

وی بیان کرد: من گزارش این نشست را به استاندار ارائه می دهم.  در تهران هم آقای وزیر پیگیر این مساله هستند تا این همدلی شکل بگیرد و موضوع حل شود.

حیدری متذکر شد: باید مراقب باشیم مصلحت کشور را قربانی عقیده های شخصی نکنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه: من کُردم و خودم را در این اتفاق مدعی می دانم

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه همکاران ما در پاوه و جوانرود بسیار انسان های صادق، سخت کوش و سالمی هستند، گفت: چنین برخوردها و اقدامات خودسرانه ای هیچ جایگاهی در سازمان تامین اجتماعی و کل نظام ندارد و هیچگاه نباید پیش بیاید.

حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: من ابایی از عذرخواهی ندارم ولی من خودم کُردم اگر توهینی شده من هم مخاطبش هستم. من خودم را در این موضوع مدعی می دانم.

وی افزود: من افتخار می کنم که کرمانشاهی و کُرد هستم و به هم استانی هایم هم می بالم که سال هاست در کنار یکدیگر بدون توجه به قومیت در کنار یکدیگر با صلح و برادری زندگی کرده اند.

قاسمی تاکید کرد: با هر فردی که بخواهد به وحدت مردم ما ضربه بزند با جدیت برخورد می شود.

وی در پایان یادآور شد: سالن جلسات در حال تعمیر است و چون مایل بودیم این نشست را به صورت فوری برگزار کنیم در نمازخانه این برنامه را برگزار کردیم  و همین را به فال نیک می گیریم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد