برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوانرود درسال جاری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297575|19:46 - 1398/04/11
نسخه چاپی
برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوانرود درسال جاری
صبح امروز اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوانرود درسال جاری با حضور اعضای این شورا در فرمانداری برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه جوانرود در نشست شورای فرهنگ عمومی که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد در سخنانی اظهار داشت: باید به کتاب و کتابخوانی در شهرستان توجه ویژه ای شود چون کتابخوانی باعث رشدعلم  و پیشرفت تعالی درجامعه می شود .

 

ماموستا ملا احمد فخری با بیان اینکه افزایش آگاهی و دانش  موجب کاهش آسیب های اجتماعی  در جامعه می شود افزود: بایستی با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های فرهنگی به ارتقای سطح آگاهی جامعه کمک کنیم .

 

 وی با اشاره به این مطلب که «ترویج فرهنگ مطالعه موجب پیشرفت جامعه می‌شود»یادآورشد: مطالعه و کتابخوانی رشد اندیشه‌ها وگسترش طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی را به‌دنیال خواهد داشت.

 

وی در ادامه مشکلات سد معبر و ترافیک را یاد آورشد و گفت: سد معبر عملی بر خلاف شرع و قانون است.

 

ماموستا ملا احمد فخری بر رفع سد معبر در شهر جوانرود واجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکیدکردو افزود: همه مردم و مسئولان باید به حل این معضل دراین شهر کمک کنند.

 

وی اظهارداشت : شهرداری نیز با تکیه برقانون و سیاست بازدارنده  سد معبر را ساماندهی  و مدیریت کند.



معاون فرماندار جوانرود نیزبه  اقدامات  انجام گرفته در راستای  فرهنگ سازی و توسعه فرهنگی در این شهرستان اشاره کرد و گفت : اقدامات خوبی در راستای  توسعه فرهنگی در شهرستان جوانرود انجام گرفته که یکی ازاین اقدامات  سه شنبه های بدون خودرو است که  گام مثبتی  در جهت  فرهنگ عمومی است.

 

مصطفی رجبی  با اشاره به اینکه اجاره  نشینی و تخلیه منازل در شهرجوانرود معمولا در آخر اسفند و اوایل فروردین ماه صورت می گیرد افزود:  با توجه به زمان سال تحصیلی جدید که مهرماه است مشکلاتی را برای دانش آموزان و خانواده های آنان به بارمی آورد که بایستی نسبت به این موضوع چاره اندیشی و فرهنگ سازی انجام گیرد.

 

وی همچنین بر ضرورت  فرهنگ سازی در خصوص  سد معبر و ترافیک و رعایت الگوی مصرف برق دراین شهرستان تاکید کرد.

 

در ادامه سرهنگ انوری فرمانده سپاه ناحیه  جوانرود در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان درحوزه های مختلف تاکید کرد و گفت : هنوز جایگاه نخبگان را درجامعه نشناخته ایم و باید از این ظرفیت باالقوه درجامعه استفاده شود   .

 

وی افزود : برای رشد و توسعه فرهنگی عمومی در شهرستان نیاز به قرارگاه فرهنگی داریم.

 

در ادامه ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شهر جوانرود نیز گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط شهرداری جوانرود و هیات امنایی که تشکیل شده است ۲ سالن تعزیه هریک به مساعت ۵ هزارمترمربع در نقاط مختلف شهر جوانرود احداث می شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد