دومین جلسه کمیته مبارزه با ناقلین و کنترل جمعیت سگ های ولگرد در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297577|23:25 - 1398/04/12
نسخه چاپی
دومین جلسه کمیته مبارزه با ناقلین و کنترل جمعیت سگ های ولگرد در پاوه برگزار شد
صبح امروز دومین جلسه کمیته مبارزه با ناقلین و کنترل جمعیت سگ های ولگرد در مرکز بهداشت شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، با حضور معاون فرماندار پاوه, بخشدار باینگان, شهرداران,ریاست محیط زیست شهرستان,ریس دامپزشکی, رییس مرکز بهداشت و ادارات عضو کارگروه دومین جلسه کنترل جمعیت سگ های ولگرد برگزار گردید .

 

در این جلسه مقرر گردید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و انجمن های زیست محیطی کنترل جمعیت این حیوانات به روش CNVR در اسرع وقت انجام گیرد.

 

همچنین در این جلسه دکتر برهان ولدبیگی فعال زیست محیطی در سخنانی به ضد زیست محیطی بودن و غیر قانونی بودن کشتار این نوع سگها با تفنگ توسط هر کس و هر نهادی اشاره کرد و گفت: باید دستورالعمل های و آئین نامه های قانونی توسط دستگاههای دولتی و عمومی مرتبط (بویژه شهرداریهای سطح شهرستان )در رابطه با حیوانات ولگرد (از جمله سگها)اجرا و بدون کم و کاست انجام شود.

 

وی گفت: اگر بودجه کافی برای اجرای مفاد این قانون موجود نیست ، موضوع به صورت فوری به دستگاههای قانونی بالا دست جهت تامین اعتبار منعکس گردد.

 

وی ادامه داد: درصورت لزوم و با موافقت ریاست ستاد بحران شهرستان از اعتبارات "وضعیت بحران" برای مقابله با این "معضل بحران آفرین "استفاده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر دستگاههای متولی قانونی بدلیل لجستیکی (و نه مالی) قادر به اجرای مفاد قانون در این رابطه نیستند،اجرای آنرا طبق مقررات و بر اساس قرارداد و از طریق مناقصه به بخش خصوصی یا سمن های زیست محیطی داوطلب واگذار نمایند.

 

وی در پایان گفت:، بخاطر کاهش تبعات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از "کشتار سگهای ولگرد با تفنگ"، اگر هیچ شرکت یا سمنی مایل به شرکت در این مناقصه نبود و اگر منع قانونی نداشته باشد،حاضر هستم تا به عنوان یک "شخص حقیقی" با همراهی و همکاری سایر دوستان و فعالان زیست محیطی منطقه و بر اساس یک قرارداد مشخص با دستگاه متولی قانونی ، اجرای دستورالعمل قانونی مرتبط با "سگهای ولگرد" را در سطح شهرستان پاوه برعهده بگیرم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد