آتش سوزی در مراتع قلاگاه شیخان نوسود شهرستان پاوه و جوانرود

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298697|12:31 - 1399/06/11
نسخه چاپی
آتش سوزی در مراتع قلاگاه شیخان نوسود شهرستان پاوه و جوانرود
مراتع قلاگاه شیخان در بخش نوسود شهرستان پاوه و سایت زباله شهرستان جوانرود طعمه حریق شدند.

به گزارشهزار ماسوله، صفری مدیر روابط عمومی منابع طبیعی استان میگوید از ساعاتی پیش آتش سوزی در مراتع قلاگاه شیخان در بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه؛ آغاز شده است .

 

صفری در ادامه افزود این آتش سوزی از مراتع کشور عراق آغاز شده و به نقطه صفر مرزی در شیخان که آلوده به مین نیز هست سرایت کرده است

 

لازم به ذکر است بستاد بحران شهرستان و نیروهای محلی برای اطفاء حریق به منطقه اعزم شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن و خطرناک بودن محل آتش آتسوزی اطفاء حریق ممکن است ساعتها طول بکشد.

 

همچنین سایت زباله شهر جوانرود دچار آتش سوزی گردید ودود و بوی ناشی ازآن  شهروندان جوانرود و روستاهای اطراف آزار و سلامت مردم را تهدیدمی کند که این آتش سوزی با تلاش مسئولان دوبار مهار شده است و همچنان  تلاش برای مهار آن ادامه دارد.

 

فرماندارجوانرود با بیان مسائل و مشکلات سایت زباله شمامه ای شهرجوانرود گفت :  یکی از مشکلات عمده زیست محیطی که بیش از دو دهه است که مردم شهرجوانرودو روستاهای اطراف آن با مواجه هستند جایگاه دفن زباله است.


رستگاریوسفی افزود : طی دو سال گذشته فرمانداری اعتباراتی برای ساماندهی وایجاد زیرساخت های سایت زباله اختصاص داده است اما با توجه برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کار گروههای مختلف به علت توپوگرافی و محدودیت زمین وشرایط خاص منطقه موفق نشدیم  مکانی برای سایت زباله  پیدا کنیم .


وی اظهارداشت : از دیروز که این سایت زباله دچارآتش سوزی شده است تمام امکانات شهرستان از جمله : ماشین الات راهسازی تیپ تکاور انصارالرسول (ص) ، راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان و آتش نشانی وخدمات شهری شهرداری و سایردستگاههای عضو ستاد بحران این شهرستان در محل آتش سوزی مستقر و درحال مهار آتش هستند.


فرماندار جوانرود خاطر نشان کرد : تمام مسائل ومشکلات سایت زباله شمامه ای شهرجوانرود به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری منعکس شده است .


یوسفی بابیان اینکه ما هم شهروند این شهر بوده وبه تمام مشکلات مردم واقفیم یاد آورشد : جا دارد در این راستا از مردم شریف جوانرود عذرخواهی کنیم وماهم عضوی از این مردم بوده و دراین شهر زندگی می کنیم ومشکلاتی که به وجود آمده همه ما درگیر آن بوده وهستیم .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد