کیوان سامیان:

در شرایط شیوع کرونا کنترل قند خون در بیماران دیابتی ضروری است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298958|08:33 - 1399/08/26
نسخه چاپی
در شرایط شیوع کرونا کنترل قند خون در بیماران دیابتی ضروری است
کیوان سامیان گفت: در شرایط شیوع کرونا کنترل مکرر قند خون(با دستگاه خانگی اندازه گیری قند خون )در بیماران مبتلا به دیابت ضروری است.

به گزارشهزار ماسوله، مسئول واحد بیماریها شبکه بهداشت پاوه در گفتگو با خبرنگار ما بمناسبت هفته ملی دیابت اظهار داشت: بیماران مبتلا به دیابت بدلیل اختلال سیستم ایمنی مستعد ابتلا به کووید ۱۹ هستند.خود مراقبتی بیماران مبتلا به دیابت گامی موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا می باشد.

 

کیوان سامیان افزود: در شرایط شیوع کرونا کنترل مکرر قند خون(با دستگاه خانگی اندازه گیری قند خون )در بیماران مبتلا به دیابت ضروری است.

 

وی گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ نفر یک نفر مبتلا به دیابت می باشد.

 

وی با اشاره به علائم دیابت ادامه داد: پرنوشی، پرادراری، پرخوری، کاهش وزن شدید (بخصوص در نوع اول)، تاخیر در بهبودی زخمها، و تاری دید از علائم اصلی این بیماری هستند.

 

سامیان اضافه کرد: شروع علائم دیابت نوع 1 به طور ناگهانی است در حالیکه در نوع 2 علائم به تدریج ظاهر می شود.

 

وی تصریح کرد: تمام زنان و مردان بالای 30 سال که دارای اضافه وزن  و چاقی باشند و یا سابقه خانوادگی بیماری دیابت داشته باشند درمعرض ابتلا به دیابت قرار دارند.

 

مسئول واحد بیماریها شبکه بهداشت پاوه با بیان اینکه عوارض دیابت بعد از چند سال اتفاق می افتد گفت: مشکلات چشمی، ناراحتیهای کلیه، ناراحتیهای قلبی، بی حسی و گزگز کردن دستها و پاها و نیز دیر بهبود یافتن زخمها، بخصوص در پاها که حتی در صورت عدم مراقبت ممکن است به قطع عضو منجر شود.

 

وی در پایان گفت:  در صورت خودمراقبتی ، تغذیه مناسب ،فعالیت بدنی ،دوری از استرس ومصرف منظم دارو می توان از عوارض بیماری جلو گیری کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد