به بهانه هفته کتاب ...

۶ هزار در کتابخانه های شهرستان پاوه عضو هستند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298959|08:20 - 1399/08/26
نسخه چاپی
۶ هزار در کتابخانه های شهرستان پاوه عضو هستند
امینی نیا گفت: شهرستان پاوه 6 کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی دارد و نزدیک به 100 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها آماده سازی و در اختیار نزدیک به 6000 عضو فعال می باشند.

به گزارشهزار ماسوله، امینی نیا مسئول کتابخانه عمومي وحدت پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته کتاب اظهار داشت: آنچه باعث می‌شود در یک جامعه بحران مطالعه داشته باشیم، این است که مردم به ضرروت مطالعه و اهمیت آن در زندگی خود توجه ندارند. مثلاً به این نکته توجه نمی‌کنند که حتی اگر شغل خاصی دارند و دربارۀ آن شغل مطالعه کنند، می‌توانند در کار و حرفه خود نیز مهارت بیشتر داشته باشند.

 

وی افزود: مطالعه فقط خواندن رمان و داستان نیست؛ خواندن هر کتابی که کمک کند زندگی بهتری داشته باشیم، مطالعه است.

 

وی گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه توانسته اند در این مدت با برنامه های فرهنگی این احساس نیاز را در جامعه به وجود آورند و تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها، نیازهای مطالعاتی شهروندان گرامی را با تنوع برنامه ها و جلسات کتابخوانی، برنامه های هدفمند برای گروه کودک و نوجوان تا حدودی فراهم نموده‌اند.

 

وی ادامه داد: در ایام کرونا نیز که کتابخانه ها تعطیل شدند خدمات فرهنگی کتابخانه همچنان به قوت خود باقی بود و مسئولین و کارمندان کتابخانه ها دست از رسالت اصلی خود که همانا اطلاع رسانی است برنداشته و فعالیت های خود را به فضای مجازی سوق داده و برنامه های متنوع از جمله معرفی کتاب، آموزش کاردستی، مسابقات کتابخوانی، نشست اختصاصی هورامان شناسی، پویش اقتراح ماسک، نقاشی با موضوع کرونا را شکست می‌دهیم، پویش اهدای کتاب اهدای آگاهی و دهها برنامه متنوع دیگر در صفحات مجازی کتابخانه ها برگزار و به اشتراک گذاشته‌اند که بعضا مورد استقبال مردم و شهروندان گرامی قرار گرفته اند.

 

امینی نیا گفت: شهرستان پاوه 6 کتابخانه  نهادی و دو کتابخانه مشارکتی دارد و نزدیک به 100 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها آماده سازی و در اختیار نزدیک به 6000 عضو فعال می باشند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد