امام جمعه پاوه:

دلیل اهانت اروپا و جوامع غربی به مقدسات مسلمانان ترس از گسترش اسلام است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300624|10:24 - 1401/11/08
نسخه چاپی
دلیل اهانت اروپا و جوامع غربی به مقدسات مسلمانان ترس از گسترش اسلام است
امام جمعه پاوه گفت: در اروپا و جوامع غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر و دموکراسی به مقدسات مسلمانان اهانت و حمله می کنند که دلیل اصلی این اهانت ها ، ترس از اسلام و رشد و گسترش آن در اروپا است.

به گزارش هزارماسوله ،ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه، افزود: در آخرین اقدام ، یک فرد هلندی در کشور سوئد و در مقابل سفارت ترکیه به قرآن کریم به عنوان کلام خدا ، هدیه رسول الله و باور یک و نیم میلیارد مسلمان اهانت کرده که نزد ما مسلمانان محکوم و مردود است.

وی تاکید کرد: در یک هفته گذشته بسیاری ازکشورها این اقدام موهن را محکوم کرده اند اما چون این اقدام در مقابل سفارتخانه ترکیه در کشور سوئد روی داده ، مردم ترکیه بیشتر از سایر کشورها آن را محکوم کرده اند و واکنش نشان داده اند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: امروز خوشحالیم که این اقدام در ترکیه بازتاب بیشتری داشته چرا که در بیش از ۱۰۰ سال پیش در ترکیه و توسط مصطفی کمال قرآن کریم تحقیر و به آن اهانت شده است اما امروز شاهدیم که از کلام خدا دفاع می کنند.

ماموستا قادری اضافه کرد: اهانت به رهبران دینی و مقدسات مسلمانان تمامی ندارد و این اقدام آنها همچنان تکرار خواهد شد اما نباید مایوس شویم.

وی گفت: همراهی با دین اسلام و مسجد و قرآن مسیر سعادت انسانها را فراهم می کند و امروز در جامعه ما بسیاری هستند که از دین و قرآن گریزان هستند که امیدواریم به دامن اسلام برگردند.

ماموستا قادری افزود: فلسفه و انگیزه خلقت انسان انجام سه ماموریت خلافت بر روی زمین ، عبادت و عمران و آبادانی است و هر قومی که توانسته باشد این سه ماموریت را انجام دهد مورد تکریم خداوند قرار گرفته اند.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: خداوند متعال بیشتر از کفر ، ظلم را نفی کرده است و بر اساس آیه ۱۳ سوره مبارکه یونس ، ظلم فقط قتل نیست بلکه تعدی و تجاوز به حقوق دیگران نیز از مصادیق آشکار ظلم است.

ماموستا ملاقادر قادری تصریح کرد: خداوند ناظر و آگاه بر اعمال انسانها است اما بهتر آن است که بهترین اعمال و کردار خود را انجام دهیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

وی با بیان داشت: بر اساس حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص)، دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم جذاب و شیرین است و نظارگر رفتار و کردار ماست وباید عاقلانه رفتار کنیم .

امام جمعه پاوه گفت: بر اساس این حدیث باید هوشیار دنیا و زنان جامعه باشیم تا گمراه نشویم چرا که شهوت ، ثروت و قدرت از اسباب غفلت انسان هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد