فرماندار پاوه:

استقلال از وابستگی بیگانگان اولین دستاورد سیاسی انقلاب بود/ یک سوم مراکز اقامتی استان در شهرستان پاوه است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300642|23:29 - 1401/11/14
نسخه چاپی
استقلال از وابستگی بیگانگان اولین دستاورد سیاسی انقلاب بود/ یک سوم مراکز اقامتی استان در شهرستان پاوه است
فرماندار پاوه گفت: اولین دستاورد ما در حوزه سیاسی و فرهنگی، استقلال از وابستگی بیگانگان، با تکیه بر نیروهای داخلی بوده است.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بمناسبت دهه مبارکه فجر د سخنانی اظهار داشت: به پاس ۴۴ سال مقاومت و وفاداری مردم به انقلاب علی رغم سختی ها و تنگی های ناشی از جنگ تحمیلی تحریم های ظالمانه که کوچکترین اثری بر ایمان و اعتقاد ناب این مردم نگذاشته است تشکر می کنم.

 

 دکتر اردشیر رستمی افزود: لنگر اصلی انقلاب که در مقابل همه طوفان های مهیب و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب، حفط شده مردم عزیز بوده و هستند.

 وی با بیان اینکه در طول این ۴۴ سال شما مردم حافظ و نگهداره این انقلاب بوده اید گفت: شهرستان پاوه با تقدیم ۶۵۰ شهید در شهرستان، ۹۰۰ جانباز و ۳۰ ازاده و بیش از ۵ هزار ایثار گر گویای این حقیقت است. 

پاسداری از خون شهدا ،ارزشهای انقلاب، ولایتمداری ، شرکت در انتخابات و راهپیمایی های دشمن شکن تماما افتخار و برگهای زرینی بوده است که شما مردم عزیز به تاریخ انقلاب افزوده اید. 

دکتر رستمی با بیان اینکه مردم عزیز لایق بهترینها هستند گفت: این انقلاب به پشت گرمی و پشتوانه شما مردم عزیز، دستاوردهای عدیده ای در حوزه های مختلف دارد که اولین دستاورد ما در حوزه سیاسی و فرهنگی، استقلال از وابستگی بیگانگان، با تکیه بر نیروهای داخلی بوده است.

 فرماندار پاوه افزود: تاسیس حکومت دینی مبتنی بر دین اسلام و تعالی انسان ساز و مردم سالاری دینی و استقلال و خود باوری و گفتمان وحدت بین اهل تسنن و تشیع و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از دستاوردهای دینی و فرهنگی و سیاسی ماست.

 وی گفت: تقویت محور مقاومت اسلامی و استکبار ستیزی و تحقیر امریکا و ارایش نظامی ناوهای جنگی ما در برابر ابر قدرت دنیا در آبهای ازاد از نمونه های این دستاوردهاست.

 دکتر رستمی ادامه داد: امروز جزء ۱۴ کشور برتر از نظر قدرت نظامی مطابق تحقیقات موسسه تحقیقاتی گلبالفایر امریکا در دنیا هستیم و چهار قدرت برتر موشکی جهان هستیم که باعث بازدارندگی است تا دشمنان ما نگاه چپ به مردم ما نداشته باشند. 

رستمی اضافه کرد: دستاوردهای دیگر ما در حوزه علمی و فناوری است که با ارتقای سطح علم و سواد با یک سرعت فزاینده رسیده ایم. 

وی افزود: این در حالی بود که در این مملکتی قبل از ما خاندان قاجار سفارش می کردند که اگر خواهان سلطنت در ایران هستید باید سعی کنید مردم گرسنه و بی سواد باشند . 

فرماندار پاوه گفت : در فناوری نانو جزء ۵ کشور برتر دنیا و در هسته ای جزء ده کشور برتر دنیا و در فناوری هوا و فضا رتبه اول خاورمیانه و رتبه ۱۱ در جهان هستیم. 

اردشیر رستمی اضافه کرد: در سطح بهداشت و سلامت افزایش جمعیت پزشکان و متخصصان را داریم که در قبل از انقلاب اکثر پزشکانی که در کشور خدمت می کردند پاکستانی و بنگلادشی بودند، اما امروز شاهد افزایش جمعیت پزشکان عمومی و متخصص هستیم . 

وی ادامه داد: در تولید علم هم در حوزه سلولهای بنیادی رتبه اول خاورمیانه و جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم. 

رستمی با اشاره به دستاورد عمرانی و اقتصادی نیز گفت: راه، برق ، گاز مخابرات، سدهای مخزنی، آب تصفیه شده سالم، صادرات غیر نفتی، پتروشیمی و ساخت مسکن حرف برای گفتن داریم،

 فرماندار شهرستان پاوه تصریح کرد: در دهه فجر ۲۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان را در حوزه اب ،کشاورزی، حمل و نقل، اموزش، انرژی ،بهداشت و درمان و عمران شهری و روستایی افتتاح می کنیم.

 وی به دستاوردهای حوزه مخابرات هم اشاره کرد و گفت: تمام شهرهای ما یا تلفن ثابت دارند یا از طریق سیستم BTS صاحب ارتباط هستند به طوری که پاوه ۴۱ سایت BTS و ۲۷ مرکز ADSl دارد. 

 

دکتر رستمی خاطر نشان کرد: در حوزه برق، امروز کلیه شهرها و روستاها و کلیه پاسگاههای مرزی در نوک قله ها، از نعمت برق استفاده می کنند اما شاهدیم برق دولتی در عراق در طی روز دارای ۶ ساعت برق هستند و بقیه مردم از موتور استفاده می کنند. 

وی با اشاره به فعالیت های حوزه گاز نیز گفت: گاز در قبل از انقلاب صفر بود، اما امروز گاز در شهرها ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۰ درصد مشمول گاز هستند ، در پاوه هم امسال روستاهای کمدره، نجار ، و دهستان شرام از این نعمت برخوردار شدند، اما حز دو روستای هجیج و هیرویی جایی نداریم که گازکشی شده نباشد. 

رستمی بیان کرد: در حوزه آب و فاضلاب ، آب شرب شهر پاوه سراب هولی بود اما امروز ۱۲ چاه عمیق، ۱۲ مخزن ، تصفیه خانه و در حوزه ورزشی یک سالن ورزشی بود اما امروز ۱۱ سالن ،استخر سرپوشیده، ۹ زمین ورزشی روباز و کتابخانه هم در گذشته یک کتابخانه بود که امروز ۵ کتابخانه با ۶۵ هزار جلد کتاب و راههای ما ۳۰۰ کیلومتر جاده خاکی بود که امروز ۶۰۵ کیلومتر جاده آسفالت، در حوزه بهداشت و درمان ۸ مرکز بهداشتی ، ۲۵ خانه بهداشت، ۴ مرکز فوریت ها و بیمارستان مجهز با پزشکان متخصص و نرخ باسوادی ما از ۳۸ درصد به ۹۸ رسیده ، در حوزه صداوسیما ۸ ایستگاه فرستنده ، و در حوزه گردشگری۸۰ مرکز اقامتی در این شهرستان وجود دارد. 

رستمی افزود: یک سوم مراکز اقامتی استان در شهرستان پاوه است و این فرصت درآمد از طریق گردشگری را نشان می دهد. 

وی گفت: تولید شیلات نیز ۳ هزار تن در سال است که با بهره برداری شیلات دشه، تا ۴ هزار تن افزایش پیدا می کند.

 فرماندار پاوه خاطر نشان کرد: در کنار این دستاوردها مشکلات اقتصادی ، معیشتی، اشتغال، بیکاری، قیمت خودرو، مسکن داریم که دولت خدمتگزار تصمیم حل این مشکلات گرفته است. 

وی در پایان گفت: من نیز با بسیج همه ادارات تمام تلاش مان این است، برای خدمت گذاری و نوکری به مردم وقت بزاریم. 

وی افزود: وقت شخصی و خانوادگی خود را فدای خدمتگذاری به مردم کردم و برای مطالبات کوتاه نیامدیم، ۵۲ درصد از مدیران ما در یک سال گذشته برای خدمتگزاری به مردم تغییر و تحول پیدا کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد