فرمانده مرزبانی کشور در مرز شوشمی:

مرزها را محکم می بندیم / اجازه نمی دهیم کسی اقلام ضد امنیت عمومی وارد کشور کنند/برخورد با خاطیان، سخگیرانه و جدی است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300882|11:23 - 1402/02/14
نسخه چاپی
مرزها را محکم می بندیم / اجازه نمی دهیم کسی اقلام ضد امنیت عمومی وارد کشور کنند/برخورد با خاطیان، سخگیرانه و جدی است
فرمانده مرزبانی کشور گفت: برخی از قاچاق بران که قوانین و مقررات کشور را زیر پا می گذارند ، متاسفانه افرادی هستند که از عمق کشور در این مناطق و در دل شب در این ارتفاعات اقلامی را قاچاق می کنند که مورد نیاز کشور نیست و یا اقلامی است که ضد امنیت عمومی کشور بوده که بارها در بین این قاچاق بران این اقلام کشف و ضبط شده است.

به گزارش هزارماسوله ،فرمانده مرزبانی کل کشور در بازدید از مرز شوشمی به خبرنگار ما گفت: مرزداران و مرزنشینان غیور ما به ویژه در استانهای غرب کشور در کرمانشاه از دیرباز خود مرزدار واقعی بوده اند و مرزها را حراست و نگهبانی داده اند.

 

سردار گودرزی افزود: در دوران دفاع مقدس هم هیچوقت شهامت و ایستادگی مردم مرزدار مردم عزیز متدین و ولایت مدار شهرستان پاوه در مقابل گروهکهای ضد انقلاب هیچگاه از ذهن مردم کشور فراموش نخواهند شد .

 

وی گفت: امروز هم به همین شکل این مرزداری ادامه پیدا کرده است و مردم این شهرستان کمک یار ما هستند .

 

وی با اشاره به حضور برخی از قاچاق بران در این نوار مرزی ادامه داد: برخی از قاچاق بران که قوانین و مقررات کشور را زیر پا می گذارند ، متاسفانه افرادی هستند که از عمق کشور در این مناطق و در دل شب در این ارتفاعات اقلامی را قاچاق می کنند که مورد نیاز کشور نیست و یا اقلامی است که ضد امنیت عمومی کشور بوده که بارها در بین این قاچاق بران این اقلام کشف و ضبط شده است.

 

فرمانده مرزبانی کشور افزود: همواره تعداد زیادی سلاح و مهمات و جلیقه های انفجاری و مواد منفجره که در تامین امنیت کشور مخاطره ایجاد می کنند کشف و ضبط شده است و برخورد همکاران ما نیز برخورد خیلی سخگیرانه و جدی است .

 

وی با بیان اینکه در تمام دنیا هم مرز هر کشوری حریم آن کشور محسوب می شود و حرمتی دارد گفت: به حکم قانون، مرز در زمان و مکان مشخص و تحت نظارت مرزبان اگر مبادلات مرزی همانند این بازارچه مرزی شوشمی انجام می شود و روزانه شاهد مبادلات تعداد زیادی خودرو هستیم، قانونی است و وظیفه ما است که امنیت این مرزها و تجار را مد نظر قرار دهیم .

 

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته هم مرزبانان اثبات کرده اند که برای رونق دادن به اقتصاد کشور و در رفت و آمد کسانی که قانونی عمل کرده اند، زمینه تردد و مبادلات را تسهیل کرده اند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در دل شب غیر قانونی از مناطق ممنوعه عبور می کنند برخلاف قانون و مقررات مرزها است  افزود: به خواست مردم عزیز، انسداد مرز را توسط مرزبانان در ارتفاعات مرز شوشمی و با همکاران زیادی از استانهای دیگر که برای کمک به مرزبانان پاوه جابجا شده اند، ایجاد کرده ایم.

 

وی اظهار داشت: مردم از این اقدام و از جلوگیری از تصادفات و بی نظمی های اجتماعی و بد اخلاقی هایی که از عمق کشور در این نوار مرزی و در شهرستان پاوه انجام شده خوشحال هستند چرا که مردم شهرستان پاوه مردمانی متدین و ولایت مدار بوده و از دیر باز هم به نیک نامی و خوش نامی زبانزده بوده از این بد اخلاقی ها و از کسانی که مزاحمت برای مردم و زن و بچه های مردم ایجاد می کنند، ناراحت هستند لذا به درخواست خود این مردم و در اجرای قانون ومقررات جاری کشور با حمایت دستگاههای نظامی قضایی و امنیتی به فضل الهی مرز را محکم می بندیم و اجازه نمی دهیم کسی سلاح و مهمات اقلام ضد فرهنگی مشروبات الکلی را وارد کشور کنند.

 

فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: اکنون که ساعت یک نصب شب هست ، در بازدید از این مرزها و خدا قوت به مرزداران و همکاران و روحیه مضاعف فرماندهان و دلاورمردان که محکم ایستاده و سینه ستبر کرده و چشمهای بیدار دارند و اجازه نمی دهند افرادی غیر قانونی به کشور وارد شوند لذت بردیم .

 

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: از دستگاهها و مسئولین سیاسی کشور هم تقاضا داریم به مردم این دیار و مرز نشین توجه بیشتری داشته باشند و معیشت مردم مد نظر قرار بگیرد و در کوتاهترین زمان ممکن نیز در بازارچه مرزی در تلاشیم قوانین و مقرارات تکمیل شود چون دستور ریاست جمهور ، وزیر کشور و مسئولین امر استانداران و فرمانداران بر همین امر است که در زمان و مکان مشخص تحت نظارت مرزبانان ، مردم مایحتاج خود را با کشور همسایه رد و بدل کنند .

 

وی گفت: اما کسی حق اینکه در دل شب و منطقه ممنوعه بخواهد ورود پیدا کند، برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: مردم هم اکنون در آرامش هستند و این ارامش هم مایه خیر و برکت و سعادت منطقه خواهد شد .

 

وی افزود: امنیت مرزهای کشور امروز پایدار هست و مرزبانی کشور با ساز وکار و ساختار جدیدی که ابلاغ شده تقویت شدهو سیستم های الکترونیکی اپتوکی پهبادی هلی شات دوربین های دید در شب وحرارتی که تا چند کیلومتر، منطقه را پایش و نظارت می کنند و دستگاههای مجهزی که در اختیار مرزبانی است قابل اطمینان است و مردم بدانند مرزبانان بیدار هستند.


نظرات بازدیدکنندگان

انقلابی
16:24 - 1402/02/19

درسته ولی نون زن و بچه و سفره هزاران جوان تحصیل کرده رو خالی کردین


نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد